• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

IMG_6077.jpeg

Kolla här! Denna säljs för 400EUR mindre än hos Chrono

Detta är precis vad jag är ute efter. Vågar jag köpa direkt?
Är det den refen du är ute efter? Boetten skiljer sig en del från den senaste. Bulligare.

Kolla efter en 16234 om du gillar borstade detaljer. Det är kanske den bästa refen av alla :).

Jag gillar den tidigare, men det är faktiskt denna jag vill ha. Just med tanke på att boetten är lite bredare vid armbandet. Men, vågar jag köpa? Det är ju större säkerhet att handla av chrono

Men 80? Med vitguldsring och jubileum? Det har jag aldrig sett. Jälmer i Borås säljer denna https://www.blocket.se/recommerce/forsale/item/18389101

iofs romerska siffror

Ja jag ser… men jag tror ändå att det är svårt att hitta en med exakt den specen jag vill ha (Den sista du skickade var blå).
Alltså 116234, med svart tavla, vitguld och jubilé utan siffror eller stenar. Jag tror helt enkelt att de är mer åtråvärda och därför har ett högre pris.
Jag var på Bergströms förra veckan och hon sa att just den specen är väldigt eftersökt.

Ja jag ser… men jag tror ändå att det är svårt att hitta en med exakt den specen jag vill ha (Den sista du skickade var blå).
Alltså 116234, med svart tavla, vitguld och jubilé utan siffror eller stenar. Jag tror helt enkelt att de är mer åtråvärda och därför har ett högre pris.
Jag var på Bergströms förra veckan och hon sa att just den specen är väldigt eftersökt.
116234 har utgått sen 2017-2018.
De produceras inte längre, därför är de med superjubilee svåra att hitta (Länk med hidden clasp)

Om du eftersöker en ref med svart tavla, vitguldsbezel och jubilee kan du även gå för 126234.

Under 90k ska du alla dagar i veckan med tålamod hitta en 116234 för. Oavsett tavla.

iofs romerska siffror

Eller jo, du har nog rätt ser jag nu. Den mittersta där, kom ju med två urtavlor till och med. Fasen alltså, det gäller att ha tur då. För kollar man Chrono så ligger alla med "min" spec runt 100´

116234 har utgått sen 2017-2018.
De produceras inte längre, därför är de med superjubilee svåra att hitta (Länk med hidden clasp)

Om du eftersöker en ref med svart tavla, vitguldsbezel och jubilee kan du även gå för 126234.

Under 90k ska du alla dagar i veckan med tålamod hitta en 116234 för. Oavsett tavla.
Är du ”låst” på svart tavla kan du köpa valfri och byta hos AD. Fem år ska ha passerat, sen tar de i regel gladeligen emot beställningen för tavelbyte ink täthetsservice.

116234 har utgått sen 201-2018.

Det är just 116234 jag vill ha. Jag gillar boetten bättre.

Ser ni någon någonstans får ni gärna hojta :)

Sedan brukar det gå att pruta hyggligt hos många handlare på C24 så ge förslag på vad du vill ge o se om det nappar. Se till att välja känd handlare med riktigt många och bra recensioner.
Min taktik ser ut såhär: Om jag hittar en klocka med rätt spec för mig, så kollar jag upp handlaren, och kontaktar dem i deras butik/hemsida. Där är klockan ofta lägre prissatt. Och många handlare har egna webshoppar. Vad säger ni? Hade ni "vågat" göra så eller är det dumdristigt?

Min taktik ser ut såhär: Om jag hittar en klocka med rätt spec för mig, så kollar jag upp handlaren, och kontaktar dem i deras butik/hemsida. Där är klockan ofta lägre prissatt. Och många handlare har egna webshoppar. Vad säger ni? Hade ni "vågat" göra så eller är det dumdristigt?
Just det vet jag inte men jag har kunnat pruta typ 10-15 procent på klockor på redan vettiga priser på C24 men Rolex är ju svårt. Dock kanske marknaden för gråisar numera möjliggör lite prut igen

Just det vet jag inte men jag har kunnat pruta typ 10-15 procent på klockor på redan vettiga priser på C24 men Rolex är ju svårt. Dock kanske marknaden för gråisar numera möjliggör lite prut igen
Det känns ju väldigt segt med försäljningar av klockor rent allmänt, förutom på bättre auktioner. Många fina klockor ligger osålda på Köp och sälj.

Tillbaka
Topp