• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Har en DJ 16234 från 1992, visserligen i superbra skick och servad så sent som något år sen, men har absolut inte vågat bada med den.
Ser här att flera badar med sina 5-reffade DJs. Är jag överdrivet och onödigt försiktig? Eller har ni badare lite nyare DJs?
Om klockan är servad i närtid ska den vara precis lika tät som om du hämtat ut den splajtans ny. Hade själv dragit mig lite för att bada med en gammal plexi-modell, men egentligen är det ju samma sak där; om den är servad och klarar trycktest är det bara att tuta och köra.

Badade med min 116234 mycket men är lite för feg med 126234 eftersom dom har blivit så himla dyra. Känns lite onödigt då jag har andra mer badvänliga klockor tillhands

Har en DJ 16234 från 1992, visserligen i superbra skick och servad så sent som något år sen, men har absolut inte vågat bada med den.
Ser här att flera badar med sina 5-reffade DJs. Är jag överdrivet och onödigt försiktig? Eller har ni badare lite nyare DJs?
DJ2.jpg

Jag har två stycken 5reffare (mycket äldre en din). Servade för några år sedan bägge och jag badar, duschar och allt med dom två. Släng in den för ett trycktest bara innan så vet du.

DJ2.jpg

Jag badar med min 16710 GMT-Master. Annan modell, absolut, men oyster som oyster.
Jag köpte medvetet en femsiffrigt referens just för att våga bada med den.
Sen håller jag med @hampusg om att jag kanske inte hade badat med en sexsiffrig fast av hans anledning - priset.

Jag har varit sugen på en 1601 i många år men har prioriterat andra modeller.
Nu börjar jag närma mig köp men hela fem pers i min absoluta närhet har plexi-DJs så jag lutar mer åt en 16234 i skrivande stund.
Silver sunburst ska det vara….. någon som har tröttnat på sin kanske?

Tillbaka
Topp