• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Compiss

Patek
2-Faktor
Nej. Jag förstår verkligen inte 😄
är det pga att du känner att du låst pengarna i en klocka där du vet att du kan köpa nått ”roligare” för?
För hur kan man inte vara gla och nöjd med en DJ (eller en speedy för den delen)
Nej handlar inte om pengarna. DJ och Speedy är två snygga klockor helt klart men känns så ”platta” när jag får dem på armen....
 

David71

Rolex
2-Faktor
24825854-61F7-45D5-ABAA-4357D92C9E0D.jpeg

Har ett litet problem med DJ och jag har samma problem med Speedy...

När jag inte har några av dessa klockor saknar jag dem...och tänker...fan jag måste köpa....några dagar efter köp tänker jag...... varför köpte jag...?

samma sak varje gång. Någon som känner igen sig....?
Hade exakt samma som denna, 116200, svart, oyster, den klocka jag haft kortast tid, sålde den efter någon vecka. Snygg på bild och på andras handleder, men själv tröttnade jag fort. Ändå funderar jag på en ny DJ, i teorin är det en perfekt OWG-klocka tycker jag.
 

FreddeM

Panerai
2-Faktor
24825854-61F7-45D5-ABAA-4357D92C9E0D.jpeg

Har ett litet problem med DJ och jag har samma problem med Speedy...

När jag inte har några av dessa klockor saknar jag dem...och tänker...fan jag måste köpa....några dagar efter köp tänker jag...... varför köpte jag...?

samma sak varje gång. Någon som känner igen sig....?
Känner igen mig! 😅 Tar dock längre tid än några dagar men ja.. Hänt med båda min tidigare DJ samt en speedy. Nu funderar jag på att sälja min nuvarande speedy haha. Sugen på en DJ igen dessutom.. Ibland är man bra störd 😂
 

Göteborgare

Cartier
24825854-61F7-45D5-ABAA-4357D92C9E0D.jpeg

Har ett litet problem med DJ och jag har samma problem med Speedy...

När jag inte har några av dessa klockor saknar jag dem...och tänker...fan jag måste köpa....några dagar efter köp tänker jag...... varför köpte jag...?

samma sak varje gång. Någon som känner igen sig....?
Gör som jag, lägg dom i bankfacket när du tröttnar. Ta fram en när suget kommer. Jag sparar min DJ till mars, OWG månaden. :)
 

Fergi

Rolex
2-Faktor
Börjar själv bli sugen på en vintage 1601/16014 eller liknande med mörk tavla..ingen som är sugen på en tudor ”dark” ;)
 

Stuffe

Cartier
2-Faktor
Blev så jäkla sugen nu på en Daydate 18238 18k....

Vad får man räkna med att punga upp för en sån goding? 120-140k?
 

samh

Omega
Hej behöver hjälp från er på forumet. Är det någon som kan se på bilderna i denna annons; https://www.blocket.se/annons/kronoberg/rolex_datejust/93734823

Och avgöra ifall bezeln är engine turned eller fluted som det står i annonsen. 16030 vet jag ska vara med Engine Turned bezel min fråga till er är ifall det är vanlig att hitta fluted bezel på 16030 (utbytt aftermarket) och ifall det på något sett påverkar priset?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Hej behöver hjälp från er på forumet. Är det någon som kan se på bilderna i denna annons; https://www.blocket.se/annons/kronoberg/rolex_datejust/93734823

Och avgöra ifall bezeln är engine turned eller fluted som det står i annonsen. 16030 vet jag ska vara med Engine Turned bezel min fråga till er är ifall det är vanlig att hitta fluted bezel på 16030 (utbytt aftermarket) och ifall det på något sett påverkar priset?
Bezeln är fluted, sen är skicket horribelt!
 

seikosha

Rolex
2-Faktor
Hej behöver hjälp från er på forumet. Är det någon som kan se på bilderna i denna annons; https://www.blocket.se/annons/kronoberg/rolex_datejust/93734823

Och avgöra ifall bezeln är engine turned eller fluted som det står i annonsen. 16030 vet jag ska vara med Engine Turned bezel min fråga till er är ifall det är vanlig att hitta fluted bezel på 16030 (utbytt aftermarket) och ifall det på något sett påverkar priset?
+1 @A.Edfalk. Skulle ge dig rådet att kika på en annan DJ. Svindyr för det där skicket...
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hej behöver hjälp från er på forumet. Är det någon som kan se på bilderna i denna annons; https://www.blocket.se/annons/kronoberg/rolex_datejust/93734823

Och avgöra ifall bezeln är engine turned eller fluted som det står i annonsen. 16030 vet jag ska vara med Engine Turned bezel min fråga till er är ifall det är vanlig att hitta fluted bezel på 16030 (utbytt aftermarket) och ifall det på något sett påverkar priset?
Flöjtad.
Men leta vidare. Ser riktigt taskig ut. Priset är tramsigt också.
 

samh

Omega
Flöjtad.
Men leta vidare. Ser riktigt taskig ut. Priset är tramsigt också.
Stort tack för svaren allihopa! det blir att leta vidare :) Säljaren verkade väldigt okunnig och gick ner till 43k. Jag sa att jag är villig att betala det beloppet som dom senaste 16030 har sålts för på KS då var hans argument att han låg rätt prismässigt i jämförelse med alla rolex på blocket och då menade han oavsett vilken referens och modell det en var haha. Snacka om att man tappade förtroendet direkt.
 

wg11

Cartier
Stort tack för svaren allihopa! det blir att leta vidare :) Säljaren verkade väldigt okunnig och gick ner till 43k. Jag sa att jag är villig att betala det beloppet som dom senaste 16030 har sålts för på KS då var hans argument att han låg rätt prismässigt i jämförelse med alla rolex på blocket och då menade han oavsett vilken referens och modell det en var haha. Snacka om att man tappade förtroendet direkt.
Vilket löjligt argument för att motivera priset😂
 

Uttermunk

Breitling
Hej, jag har två stycken datejust med ganska mycket stretch i Jubileelänkarna. Har försökt att hitta info om var man kan renovera länkarna men blir inte riktigt klok. Har ni några bra tips och råd var man kan renovera länkarna? Ska man renovera dom? Vill helst behålla så mkt originaldelar som möjligt men har förstått att på guld/stål länken kan man vara tvungen att byta ut guldlänkarna. Tacksam för all hjälp.
 

Bilagor

  • 827C0D79-9FC5-47BB-8401-A4D41D95B69C.jpeg
    827C0D79-9FC5-47BB-8401-A4D41D95B69C.jpeg
    276.6 KB · Visningar: 55
  • 9F6D0FA5-04EF-4E38-B5FC-71F5DBB8597E.jpeg
    9F6D0FA5-04EF-4E38-B5FC-71F5DBB8597E.jpeg
    340.6 KB · Visningar: 61

Erdna

Cartier
Hej, jag har två stycken datejust med ganska mycket stretch i Jubileelänkarna. Har försökt att hitta info om var man kan renovera länkarna men blir inte riktigt klok. Har ni några bra tips och råd var man kan renovera länkarna? Ska man renovera dom? Vill helst behålla så mkt originaldelar som möjligt men har förstått att på guld/stål länken kan man vara tvungen att byta ut guldlänkarna. Tacksam för all hjälp.

@Alexander Borde kunna vägleda dig.. PM honom :)
 

Ljung87

Cartier
2-Faktor
Hej, jag har två stycken datejust med ganska mycket stretch i Jubileelänkarna. Har försökt att hitta info om var man kan renovera länkarna men blir inte riktigt klok. Har ni några bra tips och råd var man kan renovera länkarna? Ska man renovera dom? Vill helst behålla så mkt originaldelar som möjligt men har förstått att på guld/stål länken kan man vara tvungen att byta ut guldlänkarna. Tacksam för all hjälp.
Klokkeland.no kan du kolla med, längesedan jag läste om dom nu men har för mig dom hade goda recensioner
 
Topp