PWJ
Basic
Är också nyfiken på folks syn på prisbilden. Spanar också på DJ36 från tidigt 2000-tal (inte just det utförandet) och är (också) lite förvånad över den höga prisbilden. Tittar mest via Chrono24, och kanske de ligger högt där som du säger? Men ändå känns priset för en 20 år gammal klocka högt på 60-70 tkr beroende på skick). List på en ny DJ36 ligger ”bara” ca 20-25tkr över, och då är ju den nya modellen bra mer påkostad tekniskt (ny kaliber, robustare mittlänkar, osv.).Hej,
Jag har varit på jakt efter en Datejust 36, fullset med blå tavla med räls och jubileelänk en längre tid, anno 2000-2004. Har chrono24:at, googlat, blocket och på senare tid även här men har ännu inte hittat rätt. Vad är de värda i dag?
För ett år sedan låg de ute för ca 45, nu uppemot 70 på chrono. Läser att synen här är att chrono ligger 10+% fel men samtidigt nekas mina förslag på löpande band. Vad går gränsen för en dålig affär (utifrån marknadsvärde) och finns det någon här som vill sälja? Jag har hnga prefereser över stål/vitguldsbezel. Lånad bild
Måste ju vara att det är stor efterfrågan på just dessa modeller (sista modellerna med vintage-feeling)? Eller effekt av att listpriset på ny stack upp så, och folk ser sig om efter bättre begagnat istället? Intressant också att t.ex. 16234 och 16233 ligger typ samma i pris, nypriset på TT borde ju rimligen varit högre. Effekt av samtidens sportstålstrend?