• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Datejust och Date tråden

wg11

Cartier
Hej, jag har två stycken datejust med ganska mycket stretch i Jubileelänkarna. Har försökt att hitta info om var man kan renovera länkarna men blir inte riktigt klok. Har ni några bra tips och råd var man kan renovera länkarna? Ska man renovera dom? Vill helst behålla så mkt originaldelar som möjligt men har förstått att på guld/stål länken kan man vara tvungen att byta ut guldlänkarna. Tacksam för all hjälp.

För några år sedan läste jag mycket här på forumet om Michael Young i Hongkong som renoverade länkar med bra resultat. Vet dock inte om han är aktiv fortfarande.

Min lokala guldsmed renoverar också länkar, så kan vara värt att titta lokalt också :)

Sen vore det också trevligt att få se själva klockorna också ;)
 

tobias277

Breitling
Hade missat denna på min ickefavoritsida blocket.


Någon som har en tanke? Får den för 72.

Blir det ett köp hör jag med AD om de kan verifiera den i samband med köpet.
Ursäktar för två snabba men uppskattar om det är någon som orkar ta sig tiden :)
Tack!
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor
Hade missat denna på min ickefavoritsida blocket.


Någon som har en tanke? Får den för 72.

Blir det ett köp hör jag med AD om de kan verifiera den i samband med köpet.
Ursäktar för två snabba men uppskattar om det är någon som orkar ta sig tiden :)
Tack!
Köp en 36a är min enda tanke.
 

Falken

Panerai
Hade missat denna på min ickefavoritsida blocket.


Någon som har en tanke? Får den för 72.

Blir det ett köp hör jag med AD om de kan verifiera den i samband med köpet.
Ursäktar för två snabba men uppskattar om det är någon som orkar ta sig tiden :)
Tack!
Tänk på att den måste servas då den är 8 år gammal. I övrigt är den referensen inte så populär då klockan har rätt märkliga proportioner. Hade sparat lite med och gått på nya versionen då istället
 

Uttermunk

Breitling
För några år sedan läste jag mycket här på forumet om Michael Young i Hongkong som renoverade länkar med bra resultat. Vet dock inte om han är aktiv fortfarande.

Min lokala guldsmed renoverar också länkar, så kan vara värt att titta lokalt också :)

Sen vore det också trevligt att få se själva klockorna också ;)
Tack för svar.
självklart, här kommer dom.
 

Bilagor

  • F6E27E0F-A7C2-4B31-964E-DE0F08AA034F.jpeg
    F6E27E0F-A7C2-4B31-964E-DE0F08AA034F.jpeg
    526.8 KB · Visningar: 72
  • A085CE7B-B1B1-4983-AABA-81BE0ABE8C65.jpeg
    A085CE7B-B1B1-4983-AABA-81BE0ABE8C65.jpeg
    516 KB · Visningar: 67

Uttermunk

Breitling
Fina! Tapestry-tavlan är en av mina favoriter när det kommer till tavlor :) väntar tålmodigt på att det ska dyka upp en sån till min 16234.
Tack! Väldigt nöjd med dom. Tapestryn har den fina fördelen att ibland upplevas som grå och ibland som svart vilket gör att man får två klockor i en. Upplever lite samma fenomen med den silvriga tapestryn som ibland nästan kan upplevas som vit.
 

zippan

Audemars
Friends Of KS
2-Faktor

wg11

Cartier

das_heuer

Cartier
2-Faktor
Hej på er! behöver er hjälp och feedback om denna https://www.blocket.se/annons/stockholm/rolex_datejust_38___ref_16234/93763444
ser allt ok ut? eller ser ni möjligtvis något som inte jag ser som kan vara värt att tänka på? Jag vet att priset är lite högt i jämförelse med likadana referenser här på forumet.

Klockan i annonsen är även servad mars 2020.

/Samh
Ser fin ut. Jag skulle fråga om fler bilder på klockan, dels rakt framifrån för att se skick på bandhorn (om boetten blivit överdrivet polerad syns det lättast på bandhornen) samt stretch på länken (med klassisk bild från sidan så man ser hur mycket länken faller). Av bilderna att döma ser den bra ut med ett pris därefter. Därför skulle man vilja se fler/bättre bilder för att se om den verkligen är så fin som den värderas till.
 

samh

Omega
Ser fin ut. Jag skulle fråga om fler bilder på klockan, dels rakt framifrån för att se skick på bandhorn (om boetten blivit överdrivet polerad syns det lättast på bandhornen) samt stretch på länken (med klassisk bild från sidan så man ser hur mycket länken faller). Av bilderna att döma ser den bra ut med ett pris därefter. Därför skulle man vilja se fler/bättre bilder för att se om den verkligen är så fin som den värderas till.
Super tack så mycket för värdefull feedback!
 
Topp