• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

Nytillskott och nu platsar man i denna tråd!
IMG_1974.jpeg
helt klart finaste kombon

Har sett ett antal 116234 årsmodell 2020-2022 på jubilee, men denna kombination slutades väl tillverkas 2019 i och med nya 126234 som kom 2019?
Vad är det jag missar?

Precis, då borde väl rimligen inte 116234 ,med super jubilee årsmodell 2020-2022 finnas?
nä precis. Enligt chatgpt så slutades 116234 produceras runt runt 2019 som du nämner. Sen verkar det inte finnas några officiella källor på det eftersom rolex inte producerar någon exakt sista produktionsdag. Men ser det som osannolikt att man skulle producera den längre än så då den 126234 lanserades då som ersättare

Känner nog inget behov av att leta efter en bättre boett, länken däremot skall jag restaurera.

Ang verket är den servad 2021 så där känner jag ingen brådska :).

Vad jag tolkar det som, enligt dig kan man få en DJ, 36 mm i bra/okej skick för 28 tusen och ned? :), intressant.

Respektabelt vintage skick känns som något väldigt subjektivt haha.
Den är värd 28 tkr. Bär den stolt och se till att den får följa med på alla dina äventyr nu 😀

Precis, då borde väl rimligen inte 116234 ,med super jubilee årsmodell 2020-2022 finnas?
126234 rullades nog ut någon gång i maj/juni 2019 i Sverige skulle jag tippa på. Har ägt en 116200 utplockad från Nymans 26/4 - 2019 vilket troligtvis var en av de absolut sista exemplaren den modellen som lämnade AD i Sverige. Sedan har pappa en 126234 utplockad från svensk AD i juni 2019.

Om det står årsmodell 2020-2022 betyder det är de plockats ut dessa årtal. Såvida det inte är ovanliga kombinationer så känns det osannolikt att de skulle legat så länge på hyllan.

Tillbaka
Topp