Min 16014 från 1984 har rails. Iofs en tapestry-tavla, men ändå...Gjorde också en liten check. Definitivt ovanligare med den tavlan, men har sett flera stycken nu efter lite research. Ska förbi nymans och fråga dem.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min 16014 från 1984 har rails. Iofs en tapestry-tavla, men ändå...Gjorde också en liten check. Definitivt ovanligare med den tavlan, men har sett flera stycken nu efter lite research. Ska förbi nymans och fråga dem.
För att påvisa vad som kan hända om man badar med kronan ute och inte uppsöker urmakare omedelbart..
![]()
![]()
Skönt att höra! Case closedSå jätteovanligt är den inte på en 16014 har sett många genom åren, men mer vanlig på en 16030 tror jag.
Case closed kanske, men kan vi enas om att det är servicetavlor iaf? 16014 såldes väl inte original med dessa tavlor eller har jag helt fel?Skönt att höra! Case closed
storiesoftime.com
Hmm på tavlan står det ”Swiss made” rätt säkert det ska så typ ”T Swiss made T” detta är nog servicetavla?Så rail dial/track dial finns inte på ref16014 menar du?
Den här då?
![]()
Rolex Datejust 16014 36mm Siler Index w/Roman Track Dial Fluted Bezel Jubilee Band
BRAND: RolexMODEL: DatejustMODEL NUMBER: 16014CASE SIZE: 36mmPRODUCT CODE: WA16014-6344DIAL COLOR: SilerHOUR MARKER: Index w/Roman TrackBEZEL: Original Rolex 18K White Gold FlutedBAND: Original Rolex Stainless Steel JubileeBAND SIZE: 7.5 inMOVEMENT: Original Rolex MovementCONDITION...luxuriantconcierge.com
Har du servicehistorik? Eller en bild iaf?Min 16014 från 1984 har rails. Iofs en tapestry-tavla, men ändå...
Hmm på tavlan står det ”Swiss made” rätt säkert det ska så typ ”T Swiss made T” detta är nog servicetavla?
AD-servad av mig 1994 och 2024. Ägt den sedan 1990.Har du servicehistorik? Eller en bild iaf?
AD-servad av mig 1994 och 2024. Ägt den sedan 1990.
![]()
Låter som att jag behöver ta mig en tur till nymans trots allt och höra med dem. De borde ju veta. Så vi kan få en verklig case closed!Case closed kanske, men kan vi enas om att det är servicetavlor iaf? 16014 såldes väl inte original med dessa tavlor eller har jag helt fel?
Exempelvis;
"Dial: Later service replacement black dial in excellent condition with no visible flaws"![]()
Datejust 16014 - Black Dial (Circa 1985)
A sophisticated vintage timepiece, the Rolex Datejust 16014 combines timeless elegance with a bold black dial. The combination of a white gold fluted bezel and the black dial creates a striking contrast, making this watch a versatile and stylish addition to any collection. Details: Reference...storiesoftime.com
Då rolex gick över till 16234 efter 1988 så är det väl endast dessa tavlor som sätts i när man byter vid service då antar jag?