• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Datejust och Date tråden

För att påvisa vad som kan hända om man badar med kronan ute och inte uppsöker urmakare omedelbart..
IMG_9250.jpeg
IMG_9247.jpeg

Inget roligt det där! Men skall vi alla vara överens om suuuck ”kvinnor” 😆😆😆 (skojar bara) men det är ju faktiskt en Kvinna som Diskat med kronan ute 🙈🤣.

Skönt att höra! Case closed
Case closed kanske, men kan vi enas om att det är servicetavlor iaf? 16014 såldes väl inte original med dessa tavlor eller har jag helt fel?
Exempelvis;
"Dial: Later service replacement black dial in excellent condition with no visible flaws"

Då rolex gick över till 16234 efter 1988 så är det väl endast dessa tavlor som sätts i när man byter vid service då antar jag?

Så rail dial/track dial finns inte på ref16014 menar du?

Den här då?

Hmm på tavlan står det ”Swiss made” rätt säkert det ska så typ ”T Swiss made T” detta är nog servicetavla?

Hmm på tavlan står det ”Swiss made” rätt säkert det ska så typ ”T Swiss made T” detta är nog servicetavla?

Det kan du nog ha rätt i kompis 👊🏻, det är över min ”paycheck” att veta men ligger inom ramen om din 😆, jag vet att jag sett en massa genom åren bara 😊.

Ibland så tycker jag det är svårt att hitta info just om Rolex så luften går ur en 😂.

Case closed kanske, men kan vi enas om att det är servicetavlor iaf? 16014 såldes väl inte original med dessa tavlor eller har jag helt fel?
Exempelvis;
"Dial: Later service replacement black dial in excellent condition with no visible flaws"

Då rolex gick över till 16234 efter 1988 så är det väl endast dessa tavlor som sätts i när man byter vid service då antar jag?
Låter som att jag behöver ta mig en tur till nymans trots allt och höra med dem. De borde ju veta. Så vi kan få en verklig case closed!

Tillbaka
Topp