Ska göra det!Det var samma sak när jag besökte Bergströms i Malmö i somras. Då hade de "stängt" sin intresseanmälan. Du får ta en tur till huvudstaden och besöka Nymans![]()
Ska även svänga förbi Engströms om några veckor.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ska göra det!Det var samma sak när jag besökte Bergströms i Malmö i somras. Då hade de "stängt" sin intresseanmälan. Du får ta en tur till huvudstaden och besöka Nymans![]()
Byt mot min!Ute och värmer nyårsklockan
16234 med factory-set diatavla.
![]()
1601 är lätt en av Rolex topp 5 bästa referenser någonsin.
Så kan det nog vara! I datejust-väg så började jag på 6 siffrig, gick till 5 siffrig och nu 4 siffrig med 1601an. Denna är underbar och precis som jag tänker mig en datejust1601 är lätt en av Rolex topp 5 bästa referenser någonsin.
Den är ju detSjälv föredrar jag 5-siffriga. Där har jag hittat min sweetspot. Smaken är som baken, så att säga![]()
Det är att man slutade med pie-pan som sabbar allt för mig. De femsiffriga blir så platta och fattiga i tavlan. Utan tågräls-ringen blir de helt odugliga för mig, med rälsen kan de vara helt ok fast aldrig riktig så bra som de var.Själv föredrar jag 5-siffriga. Där har jag hittat min sweetspot. Smaken är som baken, så att säga![]()
Håller med. Hade varit fantastiskt om dom kunde återintroducera pie-pan i nån kommande generation, men det känns osannolikt. Synd att fyrsiffriga är så mycket sämre rent funktionellt än vad modernare referenser är vad gäller verk, boett och länkar, och dessutom mycket dyrare att serva numera.Det är att man slutade med pie-pan som sabbar allt för mig. De femsiffriga blir så platta och fattiga i tavlan. Utan tågräls-ringen blir de helt odugliga för mig, med rälsen kan de vara helt ok fast aldrig riktig så bra som de var.
Förstår dig och håller delvis med. Pie-pan är bra men jag är väldigt svag för tågrälsen.Det är att man slutade med pie-pan som sabbar allt för mig. De femsiffriga blir så platta och fattiga i tavlan. Utan tågräls-ringen blir de helt odugliga för mig, med rälsen kan de vara helt ok fast aldrig riktig så bra som de var.
Satt på denna för några år sedan, men kom fram till att jag egentligen ville ha 116234 med roulette-datum, som jag också köpte sen. 126200 är trevlig, men i mitt tycke lite för modern.Har vi några ägare av 126200 på jubilee som kan visa lite handledsfoton?
Satt på denna för några år sedan, men kom fram till att jag egentligen ville ha 116234 med roulette-datum, som jag också köpte sen. 126200 är trevlig, men i mitt tycke lite för modern.
![]()
Ok!
Blivit erbjuden en 126200 mint, på jubilee.
I valet o kvalet om jag ska hugga den. Den känns som en bra GADA klocka, då jag istort sett är en OWG kille
Jag lämnade intresse på en 126234, men där va listan stängd![]()
Dj brukar väl gå hyffsat att få men annars ställ dig frågan:Jag skulle behöva lite rådgivning från er kring DJ och mitt först köp.
I helgen var jag inne hos en AD och fick pröva en DJ 41 Jubile + räfflad bezel. Jag fick då möjligheten att beställa en grå samt blå med en ungefärlig väntetid på 12 månader för listpris på 135k.
Jag har börjat kolla runt lite på Chrono24 och andra gråmarknader för att se möjligheter och köpa klockan någon annanstans och noterar att det generellt är dyrare, vilket jag inte trodde på en DJ.
Hur som helst, har kollat lite runt och bestämt mig för en mintgrön 126334-0028, bör man försöka att ha lite tålamod och se om man kan få loss den hos en AD för listpriset? Eller är det svårt för mig som inte har några kontaktnät eller historik tidigare hos en AD.
När jag tittar omkring så finns det ett par använda från 2023-2024 som ligger runt 140-160, och en helt oanvänd 2024-2025 lite mer.
Som sagt, helt ny inom lite mer exklusiva klockor och tillvägagångsätt.
Tacksam för alla tips man kan få.
Vilken ref?!DJ's für alle!
![]()
16014Vilken ref?!![]()
Ser ut som en 16030? Men du kanske bytt glasring?
Riktigt fin kombo!