Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är väldigt glad i denna! Gubbporr när det är som bäst! TT, jubilee, stenar och vignette![]()
![]()
(Och sticker så baksidan)
Tack, jag är riktigt nöjd!Riktigt fin kombo!![]()
”Naturligtvis” 36.Nu blir jag lite osäker om jag ska gå på 36 vs 41mm på Datejust.
Här har jag en Formex Essence 43mm som referens. Den har lug till lugg 49mm. Har 17cm omkrets på handleden.
Man har ju inte kroppbyggnad som en vandrande pinne heller precis
Näää, de blir blir Bergströms, Uppsala på Fredag o prova.
16220?Tjo! Min rolex ligger uppe på blocket för 63.k men alla vet att det är rätt speciella människor som visar intresse genom att bara skriva en summa för att sen aldrig svara. Jag skriver detta för att få upp mina 50 ”inlägg” så att jag kan sälja här men också om det finns ett intresse att köpa.
16220
1991
Cert & kvitto finns
Ja 16220
Bytt bezel?Ja 16220
Då är det inte 16220.
Hepp. Kvittot säger det iaf. Om någon bytte bezeln när jag va 3 år gammal är möjligt.Då är det inte 16220.
Tänkte det kan vara värt att veta om man ska sälja på ett klockforum.Hepp. Kvittot säger det iaf. Om någon bytte bezeln när jag va 3 år gammal är möjligt.
Absolut, men vad är det för ref isåfall?Tänkte det kan vara värt att veta om man ska sälja på ett klockforum.
16234.Absolut, men vad är det för ref isåfall?
Ok. Original ref är med andra ord 16234, sen byttes det bezel och ref ändrades till 16220 som den är nu. Är det rätt tolkat?
Nja, i nuvarande utförande är det en 16234. Om det står 16220 i certet och du är bergis på att det är rätt cert så måste det ha bytts ring vid något tillfälle.Ok. Original ref är med andra ord 16234, sen byttes det bezel och ref ändrades till 16220 som den är nu. Är det rätt tolkat?
Absolut, men vad är det för ref isåfall?
ExaktDet ser du om du tar bort länken och kollar upp mot 12, mellan bandhornen.
Konstigt att Rob E inte sa något om det när den servades (enligt din annons på blocket)
Nja, i nuvarande utförande är det en 16234. Om det står 16220 i certet och du är bergis på att det är rätt cert så måste det ha bytts ring vid något tillfälle.
jag är bergis. På certet står det till och med 16220 med serienr som även framkommer i kvittot från Rob E och kvittot från klockhandlarn.Nja, i nuvarande utförande är det en 16234. Om det står 16220 i certet och du är bergis på att det är rätt cert så måste det ha bytts ring vid något tillfälle.
Tack för inputFördelen här är att det ändå är vitguldsringen som många föredrar. Nackdelen att det i så fall är en 16220 som fått ringen utbytt. Kan vara klokt att lägga till det på annonstexten så slipper du onödigt missförstånd innan eller efter försäljning.