Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
För er som inte gillar win8 och 8.1:s metrogränssnitt kan jag varmt rekommendera Start8. Fixar så ni slipper metro för alltid och får tillbaka en snygg startmeny. Har använt det sen win8 släpptes och har aldrig haft problem.
Gå in på: http://www.stardock.com/products/start8/ ladda ner testversionen alt köp för 30 ngt kr.(finns ju även andra alternativa gratis sätt att få tag på det men jag köpte det) Sen är det bara att installera och du kommer aldrig mer se metro så länge du inte vill. När du startar dator hamnar du automatiskt i desktopläget och du navigerar med start menyn precis som win7. Finns även mängder med alternativ för att fixa hur menyn ser ut men jag har låtit den se ut som win7 och skaffat en snygg win8 logga som knapp.Hur gör man?
Gå in på: http://www.stardock.com/products/start8/ ladda ner testversionen alt köp för 30 ngt kr.(finns ju även andra alternativa gratis sätt att få tag på det men jag köpte det) Sen är det bara att installera och du kommer aldrig mer se metro så länge du inte vill. När du startar dator hamnar du automatiskt i desktopläget och du navigerar med start menyn precis som win7. Finns även mängder med alternativ för att fixa hur menyn ser ut men jag har låtit den se ut som win7 och skaffat en snygg win8 logga som knapp.
Jag har för mig att om du laddar ner chrome så slipper du det därOkej här kommer ett paddproblem... Någon som vet var man ställer in tiden eller hur man stämger av den automatiska uppdateringen vid flikbyte på iPad? Driver mig till vansinne
Har gått över från PC och skaffat mig en Apple MacBook.
Nu finns det några få program för PC jag skulle vilja köra på Macen. Vad säger expertisen - CrossOver, Boot Camp eller något annat?Jag ska bara köra enstaka program och målet är enkelhet.
Shoot boys.
Virtualbox från Oracle såklart
Tack för snabbt svar - ska kolla upp det. Vad är fördelen med Virtual Box jämfört med alternativen?
Gratis
Tycker det funkar finfint till de testmiljöerna jag använder mig av, ex w7 debian solaris etc etc
Innan jag går vidare - klarar en medelålders - icke datahacker som numera bara vill att apparater ska funka - av att använda VB?
Gratis
Tycker det funkar finfint till de testmiljöerna jag använder mig av, ex w7 debian solaris etc etc
Ok, här kommer mitt datorproblem, som eg är frugans datorproblem då det är hennes dator.
En Macbook pro SSD disk. Nu säger datorn ifrån att "start disken" snart är full och datorn börjar sega sig.
Vi har raderat alla onödiga bilder, där är inte många gig bilder. Tömt soptunnan, rensat cache filer, men det hjälper ej.
Vad göra?