Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, har faktiskt funderat på den, men gillar inte den polerade mittlänken (nu har jag bara sett den på bild och just sånt brukar ju se mer "extremt" ut på bild). Kanske dags att gå till butik för att klämma på den?Det finns ju en DJ2 på 41mm om du tycker en dj e för liten
Ja, absolut, om den ger en ordentlig förstoring som på din bild.Håller inte med, tycker datumbubblan tillför en hel del även på en Rolex.
![]()
Ja, absolut, om den ger en ordentlig förstoring som på din bild.
Jag förtydligade nu med "på vissa exemplar". Det verkar som moderna Rolexar är sämre när det gäller detta?
Visst ger väl bubblan 2,5ggr förstoring. Upplevs kanske annorlunda på en plexi-rolle.Jag förtydligade nu med "på vissa exemplar". Det verkar som moderna Rolexar är sämre när det gäller detta?
Fast även Squalen har AR under bubblan (hela glaset) och det ser inte underligt ut på några bilder jag har sett...Är väl AR under bubblan på nyare rolex? Gör kanske att det kan se lite konstigt ut på bilder.. likt ovan.
Ja, det där såg ju för bedrövligt ut. Är det så liten förstoring (knappt någon?) är ju bubblan helt meningslös och förstör utseendet.Lyckades få en Sub där datumet inte förstoras nämnvärt. Läst i någon tidigare tråd om detta fel, men hittar den inte nu. Kan någon som har koll upplysa mig om hur det låg till med detta produktionsfel?![]()
Gällde vissa årtal, bytes gratis (och utan förklaring) för de som önskar.Lyckades få en Sub där datumet inte förstoras nämnvärt. Läst i någon tidigare tråd om detta fel, men hittar den inte nu. Kan någon som har koll upplysa mig om hur det låg till med detta produktionsfel?![]()
![]()
Lyckades få en Sub där datumet inte förstoras nämnvärt. Läst i någon tidigare tråd om detta fel, men hittar den inte nu. Kan någon som har koll upplysa mig om hur det låg till med detta produktionsfel?![]()
![]()
Hur lyckas ett lyxmärke som bygger sitt varumärke på kvalitet mm att släppa ifrån sig det där så tydliga misslyckandet kan man ju undra? PRAO-elever i produktionen, eller...?Gällde vissa årtal, bytes gratis (och utan förklaring) för de som önskar.![]()
Rolex gör inte fel, det där är en produktionsvariation.Hur lyckas ett lyxmärke som bygger sitt varumärke på kvalitet mm att släppa ifrån sig det där så tydliga misslyckandet kan man ju undra? PRAO-elever i produktionen, eller...?
Jo, hittade lite mer info på Rolexforum. Men frågan är ju om man vill byta, blir ju lite uddaGällde vissa årtal, bytes gratis (och utan förklaring) för de som önskar.![]()
Har säkert ett häftigt namn bland Rolexnördarna också (typ "nonsense date magnifier-magnifier"), som innebär premium vid försäljning (som andra produktionsfel, sorry produktionsvariation ska det förstås vara).Rolex gör inte fel, det där är en produktionsvariation.![]()
Jag läste en spekulation var att det är billigare att byta åt dem som kommer tillbaka och klagar än att göra om och göra rätt på alla.Hur lyckas ett lyxmärke som bygger sitt varumärke på kvalitet mm att släppa ifrån sig det där så tydliga misslyckandet kan man ju undra? PRAO-elever i produktionen, eller...?
Precis min poäng. Obegripligt hur många inom den sfären som föredrar udda framför bra.Jo, hittade lite mer info på Rolexforum. Men frågan är ju om man vill byta, blir ju lite udda![]()
Låter rimligt. Frågan är hur de kunde släppa ut dem på marknaden i första läget...Jag läste en spekulation var att det är billigare att byta åt dem som kommer tillbaka och klagar än att göra om och göra rätt på alla.
Ja, det kan man fråga sig. Jag sparar min och lägger ut den för fem gånger pengarna om några årLåter rimligt. Frågan är hur de kunde släppa ut dem på marknaden i första läget...