• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Fick testa en ny meteorittavla med diamanter idag.

Är meteorit nytt för DD? Kan inte minnas att jag sett äldre reffar med meteorittavlor?
Finns till femsiffrigt också har jag för mig. Tyckte mig sen en i katalogen, men bilderna är lite kassa så svårt att avgöra.

edit: Ja det finns till femsiffrigt.

Senast ändrad:
Har du någon bild på tavlan eller finns den i din taveltråd?
Den finns i taveltråden. Men kan posta en uppklippt här med:

Met.JPG

Det är fint. Tycker dock inte det är så supernice med diamanter med den typ av sättning som de tavlorna har. Förstör tavelmaterialet på något vis. För "klumpiga" sättningar, typ.

Håller helt med! Hade hoppats på att den skulle finnas utan diamanter men misstänker att det är för mycket begärt. Gillar dem inte alls.

Har du någon bild på tavlan eller finns den i din taveltråd?
Sjukt coolt med meteorit tavla. Håller helt och hållet med kring index...... Big no no från mig.. Hur skulle stavindex fungera? Tavlan ger bra liv!
tavlan ger ju liv nog. Gillar iofs sättningen på tavlan som sitter i klockan där, men att byta ut siffrorna mot något annat hade varit att föredra. Hade nog helst sett några runda nippleliknande varianter isåfall typ

För ett par år sedan ökade intresset för DD markant, från att ha varit närmast obefintligt tidigare. Disussioner om bl.a. "stella dials" var vanliga. Nu vet jag inte riktigt hur det (intresse och priser) utvecklats. Avtagit, ökat, planat ut?

Stella och diverse stentavlor är riktigt coola. Blir lite roligare när det är lite ovanliga. Dock dyra och svåra att få tag på.

För ett par år sedan ökade intresset för DD markant, från att ha varit närmast obefintligt tidigare. Disussioner om bl.a. "stella dials" var vanliga. Nu vet jag inte riktigt hur det (intresse och priser) utvecklats. Avtagit, ökat, planat ut?
Jajo, ser man tillbaka på det 5-10år så har det ju gått upp lite. Men skulle inte påstå att det är någon större hype. Alla får tag i en om så önskas, priserna är rätt lika hur de varit etc.
Stella och diverse stentavlor är riktigt coola. Blir lite roligare när det är lite ovanliga. Dock dyra och svåra att få tag på.
det som är svårt med Stella är ju att en väldigt hög procent är fake/AM.

Tillbaka
Topp