• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Hänger på temat. Fyra nyanser av brunt idag :)

A5B2D651-4781-4369-ACB9-A587576DF06F.jpeg

Är ganska noob gällande klockor. Men finns de något särskilt att tänka på när man har en äldre klocka (20år+) såg att de rätt många som har en äldre day date. Så därav frågan :)

Inte tänkt på förut men fanns dd med vit dag/datum tavla också eller är det bara senare service?

Edit: slänger in min som är likande.
20190201_154429.jpg

Vet inte hur det är på plexi-DD men på senare femsiffriga så finns det olika nyanser på dag-skivan. Jag bytte på min double quickset (pga dagskiva på italienska) och då kunde jag välja mellan en lite beige-tonad nyans och en kritvit.

Vet inte hur det är på plexi-DD men på senare femsiffriga så finns det olika nyanser på dag-skivan. Jag bytte på min double quickset (pga dagskiva på italienska) och då kunde jag välja mellan en lite beige-tonad nyans och en kritvit.
Jag tänkte att det var baserat på boettmaterial, men det kanske inte är så?

18018 heter tydligen referensen. Aldrig sett tidigare!
Tillverkades i fyra år. Bör eventuellt således finnas några iallafall.

On the other hand, så har jag en tavla jag tänkt posta här länge, hittar inte bild skiten dock så jag får väl söka vidare och posta senare.
Det är iallafall en pavetavla som den nedan, fast med hexagon-mönster i rubiner. Endgamegoals2.0 att leva upp till KSnamnet med en pave.

51994.JPG

Den här går väl också njuta lite av osv.

Tillbaka
Topp