• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

card

Panerai
2-Faktor
Min första 6-ref DD. Väldigt trevligt med solida länkar och "nya" låset :)

DSC083200.JPG
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Fast den blir ju som ett monotont solitt block, långt ifrån kaka på kaka? Sedan matchar diamanternas enkla färglösa form galant. Bland de minst galna och vilda DDs i mitt tycke. Att man däremot inte gillar det kan jag köpa. Vill man ha något som är beige så köper man en vanlig DJ?
Just denna kombination var ingen fullträff i mina ögon, just att den blev precis som du beskrev ”ett monotont solitt block”. En kontrasterande tavla i något roligt material, isade eller ej, är klockrent för en vitguldare tycker jag.
 

Apansson

Torpare
Wtf... hur kan jag ha missat den? Haft span på en 118238 i den prisklassen hur länge som helst nu :eek: Men tack!
hehe, otur värre! Han var snabb där, den gode card. Hur som helst, du kan hitta dessa 118238or till bra priser, det finns många där ute. Är du inte kräsen med att den ska vara superny (det spelar ju ingen roll) så finns det många att tillgå. Maila handlare, både här i Sverige och på forumet samt i t.ex Storbritannien så kommer du garanterat att hitta en till ett bra pris inom kort. Sedan byter du bara tavla till den du vill ha här på hemmaplan, det går utmärkt utan att det blir en förlustaffär. Den gamla kan du oftast också sälja för några tusenlappar också.
 
hehe, otur värre! Han var snabb där, den gode card. Hur som helst, du kan hitta dessa 118238or till bra priser, det finns många där ute. Är du inte kräsen med att den ska vara superny (det spelar ju ingen roll) så finns det många att tillgå. Maila handlare, både här i Sverige och på forumet samt i t.ex Storbritannien så kommer du garanterat att hitta en till ett bra pris inom kort. Sedan byter du bara tavla till den du vill ha här på hemmaplan, det går utmärkt utan att det blir en förlustaffär. Den gamla kan du oftast också sälja för några tusenlappar också.
Tack för tips! Känns som att prisvärda 6-siffriga day-dates är lite svåra att få tag i utanför staterna men kanske lättare än vad jag tror då!

Hur mycket går en isad tavla på nuförtiden? Fortfarande runt 28k?
 

Apansson

Torpare
Tack för tips! Känns som att prisvärda 6-siffriga day-dates är lite svåra att få tag i utanför staterna men kanske lättare än vad jag tror då!

Hur mycket går en isad tavla på nuförtiden? Fortfarande runt 28k?
Fråga runt bara, så kommer du hitta! Tror många handlare har såna som lite "hyllvärmare" faktiskt pga stål-hypen som råder just nu.

Ja, tror listpriset är 28k eller något sånt.
 

xtrem

Omega
Ringde Rob Engström för tavelbyte på en 18038 och fick svar att de endast gör det i samband med service. Gjorde en full service (14k) i maj/juni så det känns väldigt onödigt.

Har alla ADs den regeln?
 
Topp