• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Tänk vad lite färg kan göra på en 1803:)
1F42E8DE-DD94-4BD2-8AFE-18403FFCBFDF.jpeg

Funderar på en day date, femsiffrig ref. Gillar mest slät ring och då talar vi om platina om jag förstått det rätt. Lite svårt att få grepp om prisbilden på 18206 med vanlig tavla, ej diamant. Vad pratar vi om för prisspann ungefär?

Funderar på en day date, femsiffrig ref. Gillar mest slät ring och då talar vi om platina om jag förstått det rätt. Lite svårt att få grepp om prisbilden på 18206 med vanlig tavla, ej diamant. Vad pratar vi om för prisspann ungefär?
Ett tag sen jag hade koll på prisbilden för 18206, men 200-220’ får du nog räkna med åtminstone.

Blir ett klart nedbyte. Kombinationen nu är stentuff.
Håller med om att denna är en av de bättre dia-tavlorna, framförallt är stensättning väldigt smakfull på dessa jämfört med de nya tex.

Men är ändå ingen riktig diamant-kille (och inte en helgulds-kille heller för den delen, det var därför det blev en vitguld).

Gillar det sportiga med en blå enkel tavla i kontrast till vitguldet, tråkigt men mångsidigt.
Tycker dessutom denna blå tavla är extra bra pga den inte har samma sunburst effekt som många nyare Rolex tavlor har!

Tyckte att låset var vasst och kavde mycket på min DD och inte så konstigt när jag tittade och det ser ut såhär.
Vad göra?
F59D4F8F-60F1-4540-BEE6-D401FE4D1E91.jpeg
A31EC08B-566A-4904-8BF5-086C494821BE.jpeg
BD97001D-80F1-463E-A3FF-F27DFCEA9B80.jpeg

Tillbaka
Topp