Admm
KS Explorers Club
Jag tycker att den ser bra ut, men att den helt och hållet skulle vara orörd låter jag vara osagt.Ser den hyvlad ut på de andra bilderna?
Jämför alla 4 luggar mot ändlänken.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag tycker att den ser bra ut, men att den helt och hållet skulle vara orörd låter jag vara osagt.Ser den hyvlad ut på de andra bilderna?
Ser vass ut. Svårt att avgöra om den är helt orörd men ser så ut. Vinkeln mot lugsen kan luras i olika vinklar. Med en bild på baksidan av boetten, rakt från ovan kan göra det enklare att se ojämnheter på boetten.Den påstås vara opolerad:
Man tittar på lite för många referensobjekt och lär sig den naturliga variationen från fabrik på form och finish.Hur ser man på luggarna om en DD är hyvlad?
Ser skarp ut med fina former. Men inte bästa bilderna att avgöra boettform och framförallt luggarna. Säger säljaren något om polering eller historiken?Funderar på att slå slag i en gammal klockdröm och införskaffa en vitguld DD. Kikade på 18039 nedan. Tankar kring skicket, polering osv på denna? Tack!!
Tack! Skall få tag på lite fler bilder. Nej, ingen tidigare historik tyvärr. Dock har handlaren servat den i alla fall.Ser skarp ut med fina former. Men inte bästa bilderna att avgöra boettform och framförallt luggarna. Säger säljaren något om polering eller historiken?
Passa på att fråga säljaren om den fick en polering eller putsning vid service. Närbilder på luggarna och på boetten i vinkeln är bra för att avgöra om formerna är mjuka.Tack! Skall få tag på lite fler bilder. Nej, ingen tidigare historik tyvärr. Dock har handlaren servat den i alla fall.
Snygg! Är det samma som du haft innan med Onyx tavla?
Nix, onyxen sålde jagSnygg! Är det samma som du haft innan med Onyx tavla?
Ok!Nix, onyxen sålde jag![]()
Nyhyvlad 18038Ok!Är det en18238 eller 18038?
Guilty as chargedEfter att länge ha kikat på VC, bland annat Fiftysix serien samt den mer udda fågeln "37001" så har jag nu tagit den naturliga svängen över till Rolex, närmare bestämt DD. Har framför allt siktat in mig på 180xx och 182xx referenserna. Målet är boett i gulguld och champagnetavla (såsom gud menade det). Söker efter head-only (plus spänne givetvis). Med länken blir det lite väl mycket guld för min smak. Givet ovanstående så har redan det perfekta objektet sålts här på ks för inte så länge sedan. Kändes som att skicket var bra och priset likaså. Här kommer vi in på det jag undrar lite över, priset. Det spretar friskt. Ena stunden så hittar man klockar som ser ut som den används som dörrstopp på en verkstad för summor som annars går hand i hand med riktigt fina ex. Kan jag göra en miss på någon av referenserna? Eller är det rätt solid rakt igenom och den volatila prisbilden framför allt kommer av udda tavlor som är eftersökta oavsett skicket på resterande klocka.
Trevlig lördag till eder alla.
Precis så jag hoppas det tillslut ser ut på min handled.Guilty as chargeddet låter precis som mina preferenser när letade efter DDs och annonsen kom upp runt midsommar. Min erfarenhet är att framförallt skicket påverkar priset, särskilt på klockor i guld. Materialet är mjukt och det kan se riktigt illa ut när polermaskinen varit nära. Fabriksfinnish på borstning och vassa övergångar mellan borstat/polerat är otroligt läckert på guld och sånt premieras. Om det inte är dia-tavla är inte utbudet särskilt varierande på tavlorna, allra oftast vita eller champagne (särskilt via auktionshusen). Men onyx och grönt är alltid premie.
Tips: leta hellre länge efter ett bra ex än att stressa. Jag hade nog bevakning över 1-2 år. Är det ett bra ex med fina former lär det bli en keeper. Närvaron från guldboett blir beroendeframkallande, man får typ lite guldfeber.
![]()
Faktiskt ett navy men ser nästan svart utPrecis så jag hoppas det tillslut ser ut på min handled.Tack för input. Blir till att lägga in bevakningar lite här och var, men kanske framför allt här på KS. Känns som att C24 har en tendens att ligga i det högre spannet när man fakturerar in alla avgifter och växelkurser som tillkommer. Tror också att detta kommer bli en keeper när den rätta väl dyker upp. Tycker inte om att att byta klockor (har sålt en enda klocka hittills).
P.S kör du alltid svart eller växlar du mellan band? Sitter spännet endast skruvat så det går relativt smärtfritt att göra det själv hemma?
Riktigt läckert!Faktiskt ett navy men ser nästan svart utlägger in några bilder på olika band. Helt släta kan bli något platta och jag är väldigt nöjd med grainingen på saffiano. Sen är guld/grönt färger som gifter sig väl, typ grönt mocka.
Absolut, spännet får du loss enkelt själv och det finns bra tutorials på nätet. Det sitter bara med ett bandstift som en spetsig mejsel eller tandpetare enkelt lossar på. Just spännet är en väldigt trevlig detalj som jag uppskattar mer i efterhand.![]()
![]()
![]()
![]()
Yes, "caramel" är detta.Öppen fråga på tal om band: någon som rockar mocka från Molequin på DD? @carlmartin du brukar ha bra koll på banden därifrånnågot att tänka på gällande färg eller hur dessa upplevs irl?
Inte kört på just DD men testat många färger på mocka på andra klockor. Generellt tycker jag de håller bra följsam kvalitet. De är relativt tunna så på en boett som DD (eller 36mm Rolex generellt) kan de ev kännas i tunnaste laget beroende på preferenser.Öppen fråga på tal om band: någon som rockar mocka från Molequin på DD? @carlmartin du brukar ha bra koll på banden därifrånnågot att tänka på gällande färg eller hur dessa upplevs irl?
Tack för svar. Personligen gillar jag band mot det tunnare, då blir detta bra.Inte kört på just DD men testat många färger på mocka på andra klockor. Generellt tycker jag de håller bra följsam kvalitet. De är relativt tunna så på en boett som DD (eller 36mm Rolex generellt) kan de ev kännas i tunnaste laget beroende på preferenser.
Färgmässigt har molequin en ovana att dra upp exponeringen på alla produktbilder så räkna med att banens är lite mörkare i verkligheten än på hemsidan.
De är schyssta med returer så kan vara värt att beställa ett par nu på rean för att testa![]()
Riktigt snyggt! Ser ut som en slät och fin finish på bandet vilket vissa produktbilder från hemsidan inte vittnar om.Yes, "caramel" är detta.
![]()
Ivy green är en riktigt bra nyans. Passar på typ allting. Se min post i cartiertråden för lite exempel hur det ser ut i olika ljusTack för svar. Personligen gillar jag band mot det tunnare, då blir detta bra.
Har sneglat ett tag på deras ivy green som jag tror kommer passa modellen bra. Tåls nog att testa.![]()
Jag visste väl att jag hade sett en bildserie med den nånstans! Tack för länk. Precis vad jag behövde i inspirationsvägNu är ju detta fel klocka för tråden
Ivy green är en riktigt bra nyans. Passar på typ allting. Se min post i cartiertråden för lite exempel hur det ser ut i olika ljus
Post in thread 'Cartiertråden'
https://klocksnack.se/threads/cartiertråden.15432/post-4941128