• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Ja @aleks hittade en fin, men jag var inte mentalt redo att comitta mig! 😆 Stort tack för bra dialog för övrigt aleks.
Jag får nog kompromissa något med skick för att känna att jag landar in rätt prismässigt. Men jag har inte gett upp jakten. Day date är fortsatt tanken och gärna på länk. vi ser hur det går. Har ju sålt av min sub och dj för runt 140k så sitter ju på en bra start. Gäller att hitta rätt objekt för inte så sugen att pytsa in flera tiotusen till egentligen. Men jag kanske är orimlig i mina förväntningar.
Jag är i samma sits som dig. På jakt efter en DD. Men känns som att det inte kommer ut supermånga på marknaden. Kanske beror det på guldpriset och att folk då håller på sina guldklockor? Den som finns hos Stories of time med svart dia-tavla är grym, men jag har svårt att vänja mig vid diamanter på en klocka. Det är nog en mental grej bara och man vänjer sig säkert. Men det ska väl inte vara helt omöjligt att hitta en för cirka 140k? Däremot så får man nog kompromissa lite med skicket i så fall..

Jag är i samma sits som dig. På jakt efter en DD. Men känns som att det inte kommer ut supermånga på marknaden. Kanske beror det på guldpriset och att folk då håller på sina guldklockor? Den som finns hos Stories of time med svart dia-tavla är grym, men jag har svårt att vänja mig vid diamanter på en klocka. Det är nog en mental grej bara och man vänjer sig säkert. Men det ska väl inte vara helt omöjligt att hitta en för cirka 140k? Däremot så får man nog kompromissa lite med skicket i så fall..
De små diamanterna på index syns knappt och något man vänjer sig snabbt vid. De syns iofs mer på en svart tavla...

199k för en naken är ett skämt, basictavla dessutom.

IMG_2041.jpeg

Postade i vad gör du och din klocka just nu tråden precis men bättre en bild för mycket än en för lite 😁

Vad är motsvarigheten till 1823x i platina? Alltså femsiffriga boetten men med dubbel quickset (3155-verket)? 18206 är ju med 3055, så borde finnas en referens till som kom innan 118206?

Är verkligen day-date så dyra nu? 140k känns helt orimligt att man ska få en vettig 18238 på länk för, det är ju nästan vad guldvärdet är.

Tittade tillbaka lite snabbt och för nästan exakt 5 år sedan kostade en 18238 med vanlig diamant tavla 135k och idag 180k av handlare, samtidigt är guldpriset 1,38x dyrare nu jämfört med då och inflationen 25%. Var nog faktiskt längesedan man fick mer day-date för pengarna :D
Skärmavbild 2025-10-22 kl. 17.38.56.png

Är verkligen day-date så dyra nu? 140k känns helt orimligt att man ska få en vettig 18238 på länk för, det är ju nästan vad guldvärdet är.

Tittade tillbaka lite snabbt och för nästan exakt 5 år sedan kostade en 18238 med vanlig diamant tavla 135k och idag 180k av handlare, samtidigt är guldpriset 1,38x dyrare nu jämfört med då och inflationen 25%. Var nog faktiskt längesedan man fick mer day-date för pengarna :D
Såg nyligen en 18038 marknadsföras som "... the gold alone is worth $14,500 today..." så svårt att se att man skulle kunna köpa en för mycket mindre än så, snarare tvärtom

Guldpriset är ju tom 2,38x dyrare

Ytterst tveksam till att guldvärdet är så högt i en 18038. Är det inte drygt 100g guld i dom? Dvs strax under 100k guldvärde?
Priset på guld har legat på $130-140/g denna veckan så med en ungefärlig vikt på 100 gram ligger väl $14,500 väldigt nära sanningen?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp