• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Day-Date-tråden

Kan jag pilla bort glasringen på min 1803:a? Skulle vilja rengöra lite. Är novisernas novis när det kommer till klockmeck
image.jpg
Rengöra tavlan?
 

Husse

Patek
Nä, men det har samlats lite smuts runt om, och om ja får gissa, precis under den räfflade ringen. Syntes nog inte så bra på bilden :)

Köp isopropanol på Apoteket. Det är supereffektivt mot de flesta former av kraftigt ingrodd smuts! Sedan tar du tops eller små bitar sämskskinn. Pappa använde speciella sämskskinnstops när han rengjorde videohuvuden på -80 talet!
 

Husse

Patek
Isopropanol är inte en kemikalie som påverkar guld, då måste vi byta till kungssyra, den är inte bara farlig för guldet... brukar själv använda isopropanol, på double, guld och stål! Jag är en helt hysterisk repfanatiker, HATAR att tillfoga skador, komplicerat för en vintagetok;)
Använd rikligt med sprit, för att inte repa guldet, är ju en ganska "lös" metall.
 
Senast ändrad:
Topp