• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Day-Date-tråden

Mycket fin, grattis. Finns den i Glacier Blue med?
Mig veterligen finns det ingen Glacier blue med samma indexsättning. Om det var det du syftade på?

Finns en grym tråd som sammanfattar många referensers taveluppsättning som @Hexagon är trådskapare för.

Den finns här:

Mig veterligen finns det ingen Glacier blue med samma indexsättning. Om det var det du syftade på?

Finns en grym tråd som sammanfattar många referensers taveluppsättning som @Hexagon är trådskapare för.

Den finns här:

Ja det var de jag syftade på. Ok.

Läderarmband alligator eller gummiarmband till 36mm. Ska läderarmbandet vara 20mm? Om jag önskar ha ett Rolex spänne, ska man då använda ett 16mm? Om det är korrekt, någon som har tips på bra leverantör av läderarmband? Rolex låset inhandlas väl något efter marknads tänker jag alternativt typ auktion om ingen har en bättre idé. Säljs väl inte separat hos ÅF eller?

Läderarmband alligator eller gummiarmband till 36mm. Ska läderarmbandet vara 20mm? Om jag önskar ha ett Rolex spänne, ska man då använda ett 16mm? Om det är korrekt, någon som har tips på bra leverantör av läderarmband? Rolex låset inhandlas väl något efter marknads tänker jag alternativt typ auktion om ingen har en bättre idé. Säljs väl inte separat hos ÅF eller?
Svar ja, 20mm. Skulle hålla koll på Kaplans lilla klockauktioner som från tillfälle till annonserar sådana spännen.

La precis upp ett spänne för 16mm. Bara att höra av dig om av intresse! 😊

Besökte AD idag, väldigt påstridig om att 36mm är för damer och att jag absolut skulle sikta på 40mm istället. Alldeles för stort eller?
IMG_7404.jpeg

Vs

IMG_7405.jpeg

Besökte AD idag, väldigt påstridig om att 36mm är för damer och att jag absolut skulle sikta på 40mm istället. Alldeles för stort eller?
IMG_7404.jpeg

Vs

IMG_7405.jpeg
"för damer"......
Fel i huvvet på den säljaren. Låter som ett klassiskt fall av en AD som har mycket DD40 på lager och säljarna har fått besked av chefen att han ska pusha dem istället för 36or. Extremt få här i världen som inte bär 36 betydligt bättre än 40.

"för damer"......
Fel i huvvet på den säljaren. Låter som ett klassiskt fall av en AD som har mycket DD40 på lager och säljarna har fått besked av chefen att han ska pusha dem istället för 36or. Extremt få här i världen som inte bär 36 betydligt bättre än 40.

För damer är väl kanske fel. Men 40mm är helt ok storlek för de flesta

För damer är väl kanske fel. Men 40mm är helt ok storlek för de flesta
Vill personligen hävda att det ger ganska dåliga proportioner på det stora flertalet som inte har riktigt biffiga handleder men det kan naturligtvis debatteras. Huvudpoängen är dock att uttalandet att 36mm primärt skulle vara en damstorlek är dock i grunden så urbota korkat att man undrar om den säljaren överhuvudtaget känner till Rolex och den produkt hen säljer.

IMG_7404.jpeg

Vs

IMG_7405.jpeg
Så det ska ha varit en dammodell mellan 1956 och 2008 (41mm).. Trams.

40mm introducerades 2015.

Tycker personligen att Rolex absolut bästa referens när det kommer till boett och länk är day date 36. Det är något magiskt med modellen som har en dragningskraft, tror jag ägt runt 10 st vid det här laget.
1746044992327.jpeg

Var köpte du det spännet?
Det kom med från en säljare på C24 med min daydate. Jag köpte klockan head only, men säljaren slängde med en buckle på begäran. Jag köpte dock ett nytt då jag ville ha ett i helguld istället då detta tydligen var pläterat och färg var avskavd.

Skickade dig ett PM!

Det kom med från en säljare på C24 med min daydate. Jag köpte klockan head only, men säljaren slängde med en buckle på begäran. Jag köpte dock ett nytt då jag ville ha ett i helguld istället då detta tydligen var pläterat och färg var avskavd.

Skickade dig ett PM!

Det är tyvärr fake.

Det är tyvärr fake.
Det känns ju inte bra alls. Har till och med haft klockan på Rolex-Service, men fick tillbaka klockan med det spännet när servicen var klar så kunde inte ens tänka mig att så var fallet.

Får höra av mig till ursprungliga säljaren och se vad de har att säga. Tack att du flaggar! Uppskattas.

• Like
Reactions: SWC
Det känns ju inte bra alls. Har till och med haft klockan på Rolex-Service, men fick tillbaka klockan med det spännet när servicen var klar så kunde inte ens tänka mig att så var fallet.

Får höra av mig till ursprungliga säljaren och se vad de har att säga. Tack att du flaggar! Uppskattas.

Kan posta bilder på ett nytt med korrekt gravering senare.

att._0_6Fpvog0KBDZR_qbhxt5sgZ2q-NnNfIquY8S_AH9c.jpeg
att.LhOjE-FDE2Y1eMq6jf84vvnq-tghYcqJEC6p5MP-xbc.jpeg

Denna ser korrekt ut. Finns dock fler varianter på dom äldre i 18K där stämplar skiljer sig.
Skönt att höra, tack! Ja verkligen, försökt googla runt men som du säger är de alla rätt annorlunda.

Får se om jag kan få någon kompensation på det andra spännet, men det får gå i sopen helt enkelt. Ledsen att annonsen fick komma upp.

Tillbaka
Topp