ChronoCounsel
Basic
Håller med och tror nog det är lite av en vanesak. Jag är faktiskt förvånad att jag bryr öhtHar på mig min till vardags och ingen bryr sig. Nu bor jag iof inte i Sverige men ändå. Kör bara kör
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller med och tror nog det är lite av en vanesak. Jag är faktiskt förvånad att jag bryr öhtHar på mig min till vardags och ingen bryr sig. Nu bor jag iof inte i Sverige men ändå. Kör bara kör
Alltid tänkt att champagne var en lite ljusare guldtavla. Finns det två gulguldfärger?Gillar champagneurtavlorna som åldrats, där sunbursten är svagare utan att vara en matt ”Lemon Dial”. Det blir en väldigt lätt solstråle i vissa ljus medan den oftast är relativt matt, nästan mer en gul klump istället för en guldig klump likt den fina ovan denna post.
![]()
![]()
![]()
Alltid tänkt att champagne var en lite ljusare guldtavla. Finns det två gulguldfärger?
Gillar champagneurtavlorna som åldrats, där sunbursten är svagare utan att vara en matt ”Lemon Dial”. Det blir en väldigt lätt solstråle i vissa ljus medan den oftast är relativt matt, nästan mer en gul klump istället för en guldig klump likt den fina ovan denna post.
![]()
![]()
![]()
oliver green? finns den i 36?Är det nya 36mm?
Såvitt jag vet fanns det bara en nyans som var guldfärgad. Minns jag tillbaka till Rolex egna system med urtavlor fanns det inte två guldfärgade heller. Tänker vi på 1803 brukar de vara åt de ljusare hållet.
Upplever min också lite åt vad du beskriver, eller vad säger ni?Gillar champagneurtavlorna som åldrats, där sunbursten är svagare utan att vara en matt ”Lemon Dial”. Det blir en väldigt lätt solstråle i vissa ljus medan den oftast är relativt matt, nästan mer en gul klump istället för en guldig klump likt den fina ovan denna post.
![]()
![]()
![]()
Jaoliver green? finns den i 36?
Jag har haft både guldsub såväl som fem- och sexsiffrig DD. Har glidelock idag och visst är det smidigt men för egen del används det såpass sällan att det hade kvittat. Typ efter julbordet hehe. Med det sagt - femsiffrig DD har ju sin semivintagecharm medan sexsiffrig har en rejälare känsla. Lite att jämföra med sex resp femsiffrig sub. Jag föredrar nyare referens när det kommer till känslan i länken även om den inte möjliggör några ytterligare möjligheter att justera storlek. Tycker det är lätt att pricka storlek. Ska tilläggas att jag bär mina klockor rätt tight överlag.Är väldigt sugen på att köpa något i guld där daydate är det som lockar mest men även en guldsub kan vara ett alternativ.
Har ju glidelock på min nuvarande sub så man är ju lite bortskämd och undrar hur president-länken är?
Hur ser justerings-/anpassningsmöjligheterna ut på presidentlänken och lås?
Är det lätt att få till passformen?
Är där några skillnader (förbättringar?) på länk & lås på de senare referenserna kontra de äldre?
Jag kan ändå tycka att jag använder glidelock en hel del vid skiftande temperaturer, när man tex varit ute en kall dag och sen kommer in i värmen eller liknande.. sen är det kanske en fix-idé just endast eftersom man har möjligheten.Jag har haft både guldsub såväl som fem- och sexsiffrig DD. Har glidelock idag och visst är det smidigt men för egen del används det såpass sällan att det hade kvittat. Typ efter julbordet hehe. Med det sagt - femsiffrig DD har ju sin semivintagecharm medan sexsiffrig har en rejälare känsla. Lite att jämföra med sex resp femsiffrig sub. Jag föredrar nyare referens när det kommer till känslan i länken även om den inte möjliggör några ytterligare möjligheter att justera storlek. Tycker det är lätt att pricka storlek. Ska tilläggas att jag bär mina klockor rätt tight överlag.
Är väldigt sugen på att köpa något i guld där daydate är det som lockar mest men även en guldsub kan vara ett alternativ.
Har ju glidelock på min nuvarande sub så man är ju lite bortskämd och undrar hur president-länken är?
Hur ser justerings-/anpassningsmöjligheterna ut på presidentlänken och lås?
Är det lätt att få till passformen?
Är där några skillnader (förbättringar?) på länk & lås på de senare referenserna kontra de äldre?
Gillar den nya white roman som kom häromåret, betydligt bättre än den äldre.Vilken tavla tycker ni är bäst på 128238? Saknar personligen en silver. Skulle ha svårt att välja mellan de nuvarande.
![]()
Vilken tavla tycker ni är bäst på 128238? Saknar personligen en silver. Skulle ha svårt att välja mellan de nuvarande.
![]()
Alla de där är skojiga, men hade blivit lite för mycket för en vardagsklocka. Gröna ombré är trevlig men irriterar mig på avsaknaden av sekundmarkörer. Hade velat se den gråa IRL.Jag köpte MOP. Men hade plånboken varit större hade jag köpt pavé eller puzzle.
![]()
![]()
![]()
Ja men lite så är det nog, jag har kommit på mig själv med att både kolla tidszon på GMT och köra timer med daytonaJag kan ändå tycka att jag använder glidelock en hel del vid skiftande temperaturer, när man tex varit ute en kall dag och sen kommer in i värmen eller liknande.. sen är det kanske en fix-idé just endast eftersom man har möjligheten.
Hade kanske inte varit ett problem om man inte haft det..
Har ju endast kört 6-siffriga Rolex på oyster så svårt att jämföra men tror jag också kommer föredra en 6-siffrig daydate just pga det du nämner.. bortsett från prislappen som är mer fördelaktig på en 5-siffrig![]()
Hör vad du säger, gillar sub i guld men det är något som kittlar lite extra på en day-date just pga både presidentlänken är unik för modellen samt att den klockan endast går att köpa i ädlare metallerHar en 16618lb som jag är väldigt nöjd med som inte har glidelock funktion. Även om jag använder klockan mer sällan. Personligen tycker jag det är den optimala Rolex klockan i helguld.
Tycker glidelock funktionen är riktigt bra men man klarar sig utan, speciellt när 16618 känns mindre klossig än 6 siffrig. Det överväger glidelock funktionen.
Ja det är endast YG som är aktuellt, vitguld blir för likt stål imoJa men lite så är det nog, jag har kommit på mig själv med att både kolla tidszon på GMT och köra timer med daytona
Tänker du YG? 118239 med tidigare låset var ju rätt prisvärda tidigare annars men det var ett tag sen jag kollade.
Riktigt snygg på mockaUpplever min också lite åt vad du beskriver, eller vad säger ni?
![]()
![]()