• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daytona Platinum verkar komma med en rätt fet box

Chrisse

Patek
2-Faktor
Rolex har nog de sunkigaste boxarna av samtliga märken jag ägt.
Spelar det nån roll? Egentligen inte.
Men känns ju ändå som klasskillnad när man ställde den lilla gröna plastasken bredvid en högblank träbox med ett calatravakors på.
 

azcii

Patek
2-Faktor
Har hänt två gånger när jag suttit hos AD, båda på ovanligare saker än PL daytona.
Hände mig i diamond district i new York, en man kom in, kolla på 2-3 olika hublot modeller, valde en och bad de behålla kartong o tog endast klockan på armen och gick... Vet inte exakt vilken hublot det va då jag är kass på deras modeller men måste kostat minst 100k sek
 
Hände mig i diamond district i new York, en man kom in, kolla på 2-3 olika hublot modeller, valde en och bad de behålla kartong o tog endast klockan på armen och gick... Vet inte exakt vilken hublot det va då jag är kass på deras modeller men måste kostat minst 100k sek

Jag har själv varit med om detta tidigare.
En kille kommer in och verkar rätt stressad, vill kika på en svart sub (116610LN) och han förklarar att han behöver en klocka till kvällens festligheter.
Han köper klockan, tar certet och säger att vi kan behålla boxen då han inte har tid att gå hem innan. Rätt märklig förfrågan men han hade ju trots allt köpt klockan!
 

Apansson

Torpare
Jag har själv varit med om detta tidigare.
En kille kommer in och verkar rätt stressad, vill kika på en svart sub (116610LN) och han förklarar att han behöver en klocka till kvällens festligheter.
Han köper klockan, tar certet och säger att vi kan behålla boxen då han inte har tid att gå hem innan. Rätt märklig förfrågan men han hade ju trots allt köpt klockan!
shef
 

JohnDoe

Rolex
Här har du en bild på en stor box :p
image.jpg
Har en sån. Förutom alla skoj verktyg så finns det en kul bok. Luppen ska vara lite formad som en Apollo kapsel. Kan ärligt säga att det inte syns så bra.
 

bjrn

Panerai
2-Faktor
Jag tycker också att deras boxar borde vara i ett annat material om man lägger ned sådan pengar.....och att sedan göra den större...:(
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Slog mig när min BlackBay unboxades. Kommer i pianolackad låda med "skinn" inlägg/kudde.

Sort sett identisk med rollex lådor men 10 ggr högre finish. Skumt.
 
Topp