• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

/Hook & Leben

"DAYTONA" trĂ„den! đŸ€™đŸŒ

298K tar LW för en 116518LN nu, snart Àr den uppe i över 300K :greedy:
3D2CD19E-524D-449E-A3A7-002A62CB0EDA.png
Herregud, och jag som tyckte roséguldsvarianten var ovÀrd för 150k.

Sjukt, men skulle inte kalla det ”uppe i” bara för att LW tar en viss summa.
Nej, alla vet att LW tar höga priser och Àr lika olÀmplig som Chrono24 för prissÀttning, men alltid provocerar det ju nÄgon. Men, priserna pÄ 116518LN har dock gÄtt upp hos grÄhandlare generellt under 2019 jfr med 2018

Senast Àndrad:
Nej, alla vet att LW tar vansinniga priser och Àr lika olÀmplig som Chrono24 för prissÀttning, men alltid provocerar det ju nÄgon. Men, priserna pÄ 116518LN har dock gÄtt upp hos grÄhandlare generellt under 2019 jfr med 2018
Absolut! UppÄt har den gÄtt! En del pÄ bara nÄgra mÄnader!

SEK har försvagats under 2019 sÄ rimligt att priserna har gÄtt upp under 2019.
SjÀlvklart en delfaktor, men sÄ mycket har inte kronan försvagats under 2019 för att förklara denna specifika uppgÄng och priserna pÄ mÄnga andra modeller och tillverkare Àr desamma som under 2018

SjÀlvklart en delfaktor, men sÄ mycket har inte kronan försvagats under 2019 för att förklara denna specifika uppgÄng och priserna pÄ mÄnga andra modeller och tillverkare Àr desamma som under 2018
Utan valutakurseffekten under 2019 Àr priserna för en ny pÄ C24 samma som listpriset.

Det Àr dock starkt för att vara en guldklocka.

Andra eller tredje(?) gÄngen du försöker fÄ upp vÀrdet pÄ den dÀr. PÄ skoj eller inte. Kronan Àr klen, c24 och LW Àr verkligen inte bra prisindiktationer och klockan har vÀl knappt kö hos AD. Dvs listpris eller under i min bok.
Oroa dig inte gosse, jag Àr inte ute efter att sÀlja och försöker inte hypa pÄ nÄgot sÀtt och jag har redan skrivit att LW/C24 Àr vÀrdelösa kÀllor. Detta var bara en observation (för andra gÄngen)

DÄ Àr vi med pÄ det, plutten!
Det Àr lugnt, modellen finns exempelvis att köpa oanvÀnd hos andra grÄisar i landet för strax under list och att betala över list dÄ Àr ju helt bananas i mina ögon. Men, de ligger nu betydligt nÀrmre listpris hos grÄisarna (ej LW förstÄs) Àn förra Äret

PÄ mriktigt, finns det nÄgon som köper till detta pris? Ofattbart.

Hoppas verkligen inte det. La mest upp den för att det verkar som en del lÀgger upp de dyraste exemplen frÄn C24 nÀr de vÀl Àger klockan och de billigaste nÀr de stÄr i begrepp att köpa:) Men det verkar som marknadspriset pÄ en 116500 ligger runt 200' och det i sig Àr magstarkt för en klocka som fortfarande Àr i produktion och listar 115'.

Tillbaka
Topp