• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Daytona utan PCL - wow.

niclashill

Cartier
(Bilder snodda från Rolexforums, och ja, bandhornen är också borstade.)

Klockan lyfte betydligt imo. Harmoniskt. Dessutom - trogen originalet. Märkligt att Rolex inte kör så här på alla sportklockor.

Screenshot_20170812-230755.jpg

Screenshot_20170812-230823.jpg


Screenshot_20170812-231626.jpg

(Bonus: skön hund)
 

M.U

Rolex
Tycker ändå att det ska vara PCL. Oavsett hur fult det är.. får lite Bamford-vibbar över daytonan i frågan
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
På bilderna när den ligger för sig självt tycker jag att det flyger. På handleden ser det dock ganska trist ut? Kan inte sätta fingret på vad exakt men det känns som att klockan har tappat en viss finess som den hade tidigare. Överdriven liknelse, men den ger mig samma känsla som en sandblasted squale eller tudor pelagos :/

Jag är inget jättefan av PCL, men jag tror att daytonan i sitt nuvarande utförande behöver några polerade element för att fungera
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Inget Wow för min del.Tycker det ser trist ut...livlöst typ
jubilee har jag varit inne på men ej fått tummen ur. Funkade bra på min BLNR men oysterlänken åkte snart på igen vill jag minnas
 

niclashill

Cartier
Jag hade älskat att se nya datejust 41 utan PCL, tror jag hade köpt den. Perfekt på alla andra sätt. Hade en Milgauss som var tvungen att gå pga blinget, och efter den har jag inte kört PCL. T o m ringen på Explorer1 var för blingig för mig, då förstår ni. Förmodligen någon bokstavskombination.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag hade älskat att se nya datejust 41 utan PCL, tror jag hade köpt den. Perfekt på alla andra sätt. Hade en Milgauss som var tvungen att gå pga blinget, och efter den har jag inte kört PCL. T o m ringen på Explorer1 var för blingig för mig, då förstår ni. Förmodligen någon bokstavskombination.
Är ju bara skicka till valfri pålitlig poleringskunnig. Kostar väl några kronor, men vad är väl det om klockan blir det man vill att den ska vara.
 
Topp