Spansk polislön också... kända för att ha katastrofalt dåliga löner.Så många fina klockor köpta med en polislön???
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Spansk polislön också... kända för att ha katastrofalt dåliga löner.Så många fina klockor köpta med en polislön???
Vilket dem väl kompenserar upp genom mutor?Spansk polislön också... kända för att ha katastrofalt dåliga löner.
Precis det jag menade men inte ville skriva hahaVilket dem väl kompenserar upp genom mutor?![]()
Vari ligger blåsningen, är det då "köparen" betalar för sig via kapade eller stulna identiteter/konton?Pengar från rätt person också! Akta Er för triangelblåsningarna, de är jättevanliga!
Jag uppskattar det och tycker det är både upplysande och underhållande!Trodde det var uppskattat med sådan info.
Jag sålde en bil för 2 veckor sen till en som swishade från frugans tel och reggade biöen på henne (hon var inte med). Så jag är inte omöjlig.Kan jag förstå! Har inte Swish själv, men min sambo har och har betalat de dyrare köpen från sin mobiltelefon. Varken mitt eller min sambos nummer syns på nätet. Hittills har ingen klagat, men jag kan förstå att det känns konstigt med "jag swishar från min sambos nummer" eller "swisha till min sambos nummer". Men har funkat hittills.
Jag tycker också det är intressant, vi kan ju starta 1 tråd där vi lägger in sådan info som dyker upp, istället för att störa och klydda med flera trådar.Jag uppskattar det och tycker det är både upplysande och underhållande!
I de fall jag haft på nära håll har mina bekanta sålt något på Blocket till Mr X - fått in pengar på kontot och sen skickat varan till Mr X.Vari ligger blåsningen, är det då "köparen" betalar för sig via kapade eller stulna identiteter/konton?
Tror det är i någon form att du får betalt för något blåsaren ska "sälja" till en annan, den saken finns inte och du åker dit...
Förutsätter väl också att den adressen som din bekanta skickat sin vara till inte går att knyta till blåsaren? Men antar att det är hyfsat lätt att fixaI de fall jag haft på nära håll har mina bekanta sålt något på Blocket till Mr X - fått in pengar på kontot och sen skickat varan till Mr X.
Två veckor senare har mina bekanta hämtats av polis och förhörts för misstänkt bedrägeri - ingen kul upplevelse!!
Det visar sig då att Mr X har låtsats sälja en annan pryl på Blocket, till Mrs Y - och fått Mrs Y att föra över pengar till min bekant. Mrs Y får sen ingen vara som hon skulle - polisanmäler - varpå polisen spårar bedragarens bankkonto till min bekant, som då inte fattar ett smack utan tror att en schysst affär ägt rum...
Ja, men i ett av fallen tog de killen hemma i sin lägenhet, men ändå segt att bli misstänkt för bedrägeri och förhörd...Förutsätter väl också att den adressen som din bekanta skickat sin vara till inte går att knyta till blåsaren? Men antar att det är hyfsat lätt att fixa![]()
Precis, något säger: men vänta nu, vad händer härNär någon identifierar sig med någon typ av "Badge of honor" så är det ett tecken på att vända om....