• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dela upp Handla - Säljes, bytes?

Dela upp Handla - Säljes, bytes?


  • Totala väljare
    65

Robin

Omega
Med risk för att frågan varit uppe innan... :)

Klocksnack växer och likaså "Säljes, bytes".
Det fullständigt haglar in annonser och det i sig är positivt för oss som gillar klockor men vad sägs om att dela upp "Handla - Säljes, bytes" i exempelvis; <39k och >40k? (Kan lika väl vara 20k, 30k +- o.s.v.)

Mer översiktligt och de flesta av oss vet ungefär vad klockan vi letar efter betingar. Lättare att annonser inte försvinner i mängden och mer prydligt.

Robin
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Enklast vore något filtersystem där man kan sortera priset lite som man vill. Dyrast först, billigast först, och så en egen "slider" där man själv kan skriva in ett intervall. Hade varit perfekt! :)

Men ja, någon form av sortering hade varit trevligt.
 

hejsam

Patek
2-Faktor
Hade också önskat filter där man kan välja prisspann, märke, kanske vintage/modernt, storlek, komplikationer etc.
Tex som Chrono24 har.

Kanske är för få annonser här på KS för att det ska få en bra effekt, men hade varit skönt ifall man vill lägga något specifikt som bevakning :)
 

St Maxime

KS Explorers Club
Köper att folk vill ha filter osv men om vi ska lägga handen på bibeln så sitter väl 99% av oss och kollar in köp & sälj slaviskt och risken att missa något är väl minimal:cigar::D

Känner tyvärr igen mig själv alldeles för väl i detta:)

Sen får jag nog dock tillägg att jag kollar betydligt mindre på tillbehören efter uppdelningen (sen huruvida det är positivt eller negativt låter jag vara osagt).
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Köper att folk vill ha filter osv men om vi ska lägga handen på bibeln så sitter väl 99% av oss och kollar in köp & sälj slaviskt och risken att missa något är väl minimal:cigar::D
Jag räknade faktiskt hur många gånger jag gick in på K&S på en Lördag bara för att se. 17ggr...
Så du har en poäng där! :hilarious::woot:
Men det var ju under Melodifestivalen så det har väl bidragit lite också. ;)
 

Robin

Omega
Enklast vore något filtersystem där man kan sortera priset lite som man vill. Dyrast först, billigast först, och så en egen "slider" där man själv kan skriva in ett intervall. Hade varit perfekt! :)

Men ja, någon form av sortering hade varit trevligt.

Detta ställer ju dock enorma krav på att medlemmar avslutar sina annonser när varan är såld eller tillbakadragen.

Ett prisintervallfiltet kan vara en lösning även om jag tror att en enkel uppdelning i prisnivå är är bäst.
 

Hugii

Audemars
Varför det? För att hitta klipp?:)

Annars är filtrering på klockmärk mer önskevärt och mer funktionellt.
 

Kramer

Omega
Bra idé. Gäller dock att det går att sortera bort annonser som inte är markerade avslutade eller tillbakadragen som legat ett bra tag som inte längre är aktuella.
 

Risto85

Cartier
2-Faktor
Enklast vore något filtersystem där man kan sortera priset lite som man vill. Dyrast först, billigast först, och så en egen "slider" där man själv kan skriva in ett intervall. Hade varit perfekt! :)

Men ja, någon form av sortering hade varit trevligt.

+1 på den! :)
Som det är idag att annonsen kan bumpas en gång per dygn gör ju att vissa annonser hamnar långt ner innan man ens hunnit se dom också ( och ja, jag bumpar mina annonser friskt också så jag är inte på något sätt oskyldig heller :D )
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Själv vill jag ha filtren:
- Ointressanta seikos
- Trasigt mögel som inte håller tiden och ser ut som en påse skridskor
- Överprissatta dussinrolex

Kan nån fixa?
 

herrstilen

KS Explorers Club
Friends Of KS
2-Faktor
Med risk för att frågan varit uppe innan... :)

Klocksnack växer och likaså "Säljes, bytes".
Det fullständigt haglar in annonser och det i sig är positivt för oss som gillar klockor men vad sägs om att dela upp "Handla - Säljes, bytes" i exempelvis; <39k och >40k? (Kan lika väl vara 20k, 30k +- o.s.v.)

Mer översiktligt och de flesta av oss vet ungefär vad klockan vi letar efter betingar. Lättare att annonser inte försvinner i mängden och mer prydligt.

Robin
Tycker det låter vettigt och kanske med fler underkategorier så som märke modell och funktion/komplikation?
 

LANGEN

Panerai
Pledge Member
Äre bara jag som tycker det är lite härligt att bläddra/klicka genom annonserna?

Lite som att rota runt i en fyndlåda =)
 
Topp