• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Delar till egen klocka 2022

Atlantis

Silver
2-Faktor
Tjabba!
Såg en custom made 1016 explorer hommage här på forumet o fick ett riktigt sug att bygga något liknande. Jag har gjort en del research men tänkte se om det finns några bra tips på vart man kan hitta vissa grejer!

Alla delar jag tänkt beställa:

36mm Case (inkl. glas) o baksida:
Något annat tips?

Även packning o "urverkshållare" (beror på urverk) ska med.

Urverk (tänkt mig ett nh35 eller möjligtvis något miyota, tips?):
nh35 https://www.ebay.co.uk/itm/185192601734?hash=item2b1e56d886:g:uEUAAOSwtIBhp5Hp
Finns någon handlare man kan lita på?

Tavla (och möjligtvis någon distans) :
Finns många 1016 varianter men skulle bara vilja ha grunden o köra egen text/logga, finns några aliexpress/etsy aktörer som verkar kunna printa egen logga, men något annat bra tips?

Visare:

Krona:
tar nog den som sitter på case jag beställer men också enkelt att hitta

Tar gärna emot alla tips o saker som kan vara bra att kika på!
Tycker denna video var väldigt bra om någon annan är sugen:

Fridens liljor!

Senast ändrad:
Körde på ett nh35 (fast jag inte ska ha datum men vill ha möjlighet att addera det sen) en färdiggjord tavla o visare för att komma igång! Har skickat förfrågan om att få en tavla designad men kinesiska nyåret är lite i vägen för den just nu :) postar igen när delarna börjat komma !

Jag har byggt ett par Sub-homager där jag kört på NH35. Brukar inte vara några problem om än lite pilligt att få dit sekundvisaren :)

Jag har byggt ett par Sub-homager där jag kört på NH35. Brukar inte vara några problem om än lite pilligt att få dit sekundvisaren :)
Nice! känns som att det handlar mest om att hitta ett snyggt case som inte är för klumpigt o sen tavla som inte är för extremt varumärkesinträngande :D därför det hade varit skoj att sätta egen text på tavlan!

Nice! känns som att det handlar mest om att hitta ett snyggt case som inte är för klumpigt o sen tavla som inte är för extremt varumärkesinträngande :D därför det hade varit skoj att sätta egen text på tavlan!
Mjo, jag är medveten om varumärkesintrånget där och tvekade länge innan jag skickade upp bilden. Det kan hända att den tas bort strax ;)
Egen text på tavla skulle vara kul, det gäller bara att hitta nån som kan utföra det till lagom peng.

Mjo, jag är medveten om varumärkesintrånget där och tvekade länge innan jag skickade upp bilden. Det kan hända att den tas bort strax ;)
Egen text på tavla skulle vara kul, det gäller bara att hitta nån som kan utföra det till lagom peng.
Haha ja jag hittade bara en liknande i den stilen jag ville ha så varumärkesintrång blev alternativet här med men samtidigt är det omöjligt att göra om man inte har ett företag som säljer prylar så. Hittat någon jag mailat till om att göra egen tavla men som sagt kinesiska nyåret nu

Har beställt egna tavlor från Tyskland. Inte billigt direkt, men riktigt fin kvalitet. Ska du bara ha en så är det dock nog inte ett alternativ. Skicka PM om det är intressant så kan jag leta fram kontakten.

FFD877DB-0525-4318-8FCF-116283E3D9A6.jpeg
haha jahaja här har vi resultatet. Betydligt pillrigare än vad jag tänkt mig. Knäckte 2 stems, blev en halv sekundvisare med ett litet hål i och en riktigt amatörmässig kapning av stemen 😂
Men det får tillhöra dess charm o detta var inget mer än ett litet hobbyprojekt för skojs skull 😍

Bilagor

• 6CF2A754-9BB5-4DB9-BF70-47B0D7A1C5D9.jpeg
    6CF2A754-9BB5-4DB9-BF70-47B0D7A1C5D9.jpeg
    806.6 KB · Visningar: 12
  • 1CE533DE-9737-41B6-8672-9D039EF431EB.jpeg
    1CE533DE-9737-41B6-8672-9D039EF431EB.jpeg
    566.5 KB · Visningar: 11
Tillbaka
Topp