Tjabba!
Såg en custom made 1016 explorer hommage här på forumet o fick ett riktigt sug att bygga något liknande. Jag har gjort en del research men tänkte se om det finns några bra tips på vart man kan hitta vissa grejer!
Alla delar jag tänkt beställa:
36mm Case (inkl. glas) o baksida:
alpha-1993.com
watchandstyle.net
Något annat tips?
Även packning o "urverkshållare" (beror på urverk) ska med.
Urverk (tänkt mig ett nh35 eller möjligtvis något miyota, tips?):
nh35 https://www.ebay.co.uk/itm/185192601734?hash=item2b1e56d886:g:uEUAAOSwtIBhp5Hp
Finns någon handlare man kan lita på?
Tavla (och möjligtvis någon distans) :
Finns många 1016 varianter men skulle bara vilja ha grunden o köra egen text/logga, finns några aliexpress/etsy aktörer som verkar kunna printa egen logga, men något annat bra tips?
Visare:
Krona:
tar nog den som sitter på case jag beställer men också enkelt att hitta
Tar gärna emot alla tips o saker som kan vara bra att kika på!
Tycker denna video var väldigt bra om någon annan är sugen:
Fridens liljor!
Såg en custom made 1016 explorer hommage här på forumet o fick ett riktigt sug att bygga något liknande. Jag har gjort en del research men tänkte se om det finns några bra tips på vart man kan hitta vissa grejer!
Alla delar jag tänkt beställa:
36mm Case (inkl. glas) o baksida:

Explorer style watch case for ETA 2824 movement 36mm
Stainless steel watch case set for swiss ETA 2824 or 2836 movement. Replacement parts

RC094 36mm Explorer Style Case - Brushed Steel
Looking for a smaller case that can fit NH movement and 28.5mm dial? Here's a brushed silver RC094 36mm Explorer Style case you can buy.

Explorer style watch case for NH35, NH36 movement 36mm | eBay UK
Find many great new & used options and get the best deals for Explorer style watch case for NH35, NH36 movement 36mm at the best online prices at eBay UK! Free delivery for many products!
www.ebay.co.uk
Även packning o "urverkshållare" (beror på urverk) ska med.
Urverk (tänkt mig ett nh35 eller möjligtvis något miyota, tips?):
nh35 https://www.ebay.co.uk/itm/185192601734?hash=item2b1e56d886:g:uEUAAOSwtIBhp5Hp
Finns någon handlare man kan lita på?
Tavla (och möjligtvis någon distans) :
Finns många 1016 varianter men skulle bara vilja ha grunden o köra egen text/logga, finns några aliexpress/etsy aktörer som verkar kunna printa egen logga, men något annat bra tips?
Visare:

Vintage Cream Mercedes Watch Hands for Seiko Submariner / Explorer NH35 NH36 | eBay
Vintage Cream Mercedes Watch Hands. Hour hand - 8mm. Minute hand - 12mm. Second hand - 12.5mm. Suitable for Seiko Compatible Watch Movements. Free and Fast Delivery. All orders packed and shipped directly from the UK. The Thrifty Gentleman is an online store selling a wide range of top-quality...
www.ebay.co.uk
Krona:
tar nog den som sitter på case jag beställer men också enkelt att hitta
Tar gärna emot alla tips o saker som kan vara bra att kika på!
Tycker denna video var väldigt bra om någon annan är sugen:
Fridens liljor!
Senast ändrad: