• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Vad kan man plocka ut en 1243 för, med lite rabatt via Krons tror du? Kollar på den och en 249
Listar 79.. Men vill bara säga att 1243 i mitt tycke är ett sanslöst bra val! Underbar brun tavla med härlig burst, vackra guldvisare och en råsjysst ton på case-stålet. 45mm och basetavla på det.. Sen kan säkert plankmönstret på tavlan både gillas och ogillas; för mig personligen ett stort plus. En av de bästa existerande Rad 1936 in my book..
 

Sthlm-Nicklas

Panerai
2-Faktor
Listar 79.. Men vill bara säga att 1243 i mitt tycke är ett sanslöst bra val! Underbar brun tavla med härlig burst, vackra guldvisare och en råsjysst ton på case-stålet. 45mm och basetavla på det.. Sen kan säkert plankmönstret på tavlan både gillas och ogillas; för mig personligen ett stort plus. En av de bästa existerande Rad 1936 in my book..
Men vågar jag Panerai då, är det inte lite sossigt :D Sålde ju precis en Patek för att byta till något kul.
Men seriöst, den ser bra ut på bild, måste klämma!
 

David71

Rolex
2-Faktor
Listar 79.. Men vill bara säga att 1243 i mitt tycke är ett sanslöst bra val! Underbar brun tavla med härlig burst, vackra guldvisare och en råsjysst ton på case-stålet. 45mm och basetavla på det.. Sen kan säkert plankmönstret på tavlan både gillas och ogillas; för mig personligen ett stort plus. En av de bästa existerande Rad 1936 in my book..
Står 79 på hemsidan, men 83 när jag frågade i butiken. Håller med om att den är bra :)
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Behöver en större klocka som Padel klocka, jag har så jävla många dressare och dykare,
gillar plankmönstrade tavlan på den där!
Asså… 😍

C6089EFE-6658-49EF-8B84-C2A72E57C87C.jpeg
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
1637611978048.png

Jag blir lite provocerad av det här 😂 Men det är väl samma som när folk vill köpa godtycklig sportrolex. Iofs, vad jag har förstått så känns de flesta rolex samma lika på handleden. 😁 Det vore kul att rota fram en extremtjock 44mm Luminor och se hur personen reagerar.

Med vänlig hälsning, elitist?
 

azcii

Patek
2-Faktor
Den ser riktigt bra ut!
Har blivit lite för mkt in på sistone men en 47 Sub är nog vad jag saknar :)
Med dina handleder måste du ha en 47mms sub.

Nu kommer för vissa en lite kontroversiell kommentar kanske, men jag tycker sub i 47mm bärs mindre rent visuellt än radiomir, radiomir 1940 och luminor 1950 i 47mm pga de mycket mindre urtavlorna.

Tycker luminor och radiomir i 47mm har en tendens att se ut som väggur på min handled pga de enorma urtavlorna. Hade jag haft större handleder hade jag utan tvekan behållit min Fiddy. Det är förmodligen den bästa klockan jag haft overall.

Av alla 47mm radiomirs och luminors jag burit har @Caravelle33 s 309 och 587 känts minst tycker jag.

There, I said it.

dUHdTk3tvry9NETa67.gif
 

Norrland

Vacheron
2-Faktor
Med dina handleder måste du ha en 47mms sub.

Nu kommer för vissa en lite kontroversiell kommentar kanske, men jag tycker sub i 47mm bärs mindre rent visuellt än radiomir, radiomir 1940 och luminor 1950 i 47mm pga de mycket mindre urtavlorna.

Tycker luminor och radiomir i 47mm har en tendens att se ut som väggur på min handled pga de enorma urtavlorna. Hade jag haft större handleder hade jag utan tvekan behållit min Fiddy. Det är förmodligen den bästa klockan jag haft overall.

Av alla 47mm radiomirs och luminors jag burit har @Caravelle33 s 309 och 587 känts minst tycker jag.

There, I said it.

dUHdTk3tvry9NETa67.gif
Kan bara hålla med, plus att många av dom fina 1950 i 47 bygger rätt ordentligt på höjden, det gör förvisso 305 & 389 också men den mindre urtavlan lurar ögat.
 

DB15

Panerai
Pledge Member
Hej Paneristi! En vän till mig har ärvt en Panerai submersible troligtvis från 05-07 utav en släkting. Klockan är inte riktigt något för honom och han funderar på att sälja den vidare och jag är en av spekulanterna. Klockan i säg är i fint skick men saknar Tillbehör som Boxar, Cert mm. Behöver därför lite svar och hjälp ang några frågor.
Äkthetsintyg, kan det ordnas hos t.ex. Nymans eller Krons som är AD om cert saknas? Undrar även också lite hur/vad som gäller vid en framtida service? Kommer AD be om cert när en sådan kommer behövas och skall göras? Vill minnas att t.ex. Krons bad mig om cert när jag ”bara” skulle korta länken på min OP.
Annars så får ni gärna komma med övriga synpunkter och tips på vad som är bra att tänkas på angående detta köp som jag potentiellt kommer genomföra.

tack på förhand!
Trevlig kväll
DB15
 
Senast ändrad:
Topp