Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den är så bra!Early bird mot el Stockholmo idag...
![]()
Early bird mot el Stockholmo idag...
![]()
I'm with @AlarikJag tycker den ser kosher ut och serienumret är också ok. Men det är dess backstory som ger klump i magen ihop med avsaknad av tillbehör.
Få den öppnad och kolla verket.
Den kom ut 2017 och då hade man öppen. Från 2018 är den stängd. Väl? Eller så minns jag fel.När växlade man från stängd till öppen baksida?
Mm, tror det bara var en serie om 1000 ex som hade öppen.Den kom ut 2017 och då hade man öppen. Från 2018 är den stängd. Väl? Eller så minns jag fel.
Så verkar det varaDen kom ut 2017 och då hade man öppen. Från 2018 är den stängd. Väl? Eller så minns jag fel.
Så den är från 2018 ungefär?Den kom ut 2017 och då hade man öppen. Från 2018 är den stängd. Väl? Eller så minns jag fel.
Jag skrev det tidigare. U vid produktionsnunret på baksidan betyder år 2018.Så den är från 2018 ungefär?
Ah okej! Tack måste ha läst lite snabbtJag skrev det tidigare. U vid produktionsnunret på baksidan betyder år 2018.
Som sagt, testa att snurra rotorn i den och lyssna på hur pass lätt den snurrar. Kommer den längre än 5 varv så bör du fundera, kommer den mer än 10 varv så kan du sluta fundera för då är det en fejkfortsätter mitt tidigare inlägg, här kommer lite fler bilder i bättre ljus.
@mårt @Caravelle33 @azcii @Palenkovich @Vesper
alla andra får självklart också kommentera vad man tror
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Hoppas att det blir toppen. Svårt avis på allt kul.Då värmer vi upp GTG-myset..
Baby Blonzo 1074
![]()
Storebror och lillebror
![]()
001, oj så mysig
![]()
232
![]()
309
![]()
673
![]()
190
![]()
025
![]()
721
![]()
720
![]()
243
![]()
1055
![]()
![]()
Så najs!
Det ska ju kännas rätt. Men jag tycker det det schysst utProvade byta till ett ljust canvas på 424 men inte övertygad, får prova ett par dagar. Någon som har erfarenhet av gummirem på Radiomir - vad jag förstått gör i Panerai någon i rätt bredd?![]()
Sant, tror att det initialt känns fel då jag haft klockan på en tunn rem i naturläder som känts väldigt lätt och tunnDet ska ju kännas rätt. Men jag tycker det det schysst ut
Känslan ger ju med sig snabbt och man vänjer sig. Sen är ju en stor grej med panerai att man kan få ”en helt ny klocka” bara genom ett bandbyte. Omväxling förnöjerSant, tror att det initialt känns fel då jag haft klockan på en tunn rem i naturläder som känts väldigt lätt och tunn![]()
![]()
Provade byta till ett ljust canvas på 424 men inte övertygad, får prova ett par dagar. Någon som har erfarenhet av gummirem på Radiomir - vad jag förstått gör i Panerai någon i rätt bredd?![]()
När jag hade min 424 så provade jag bara några olika läderband. Inget blev super. Jag sålde klockan.Provade byta till ett ljust canvas på 424 men inte övertygad, får prova ett par dagar. Någon som har erfarenhet av gummirem på Radiomir - vad jag förstått gör i Panerai någon i rätt bredd?![]()
Japp!Provade byta till ett ljust canvas på 424 men inte övertygad, får prova ett par dagar. Någon som har erfarenhet av gummirem på Radiomir - vad jag förstått gör i Panerai någon i rätt bredd?![]()
Japp!
Har ett blått oem i 26/22 och ett grönt camo i 26/22
![]()
![]()
![]()
Mycket snyggt - 720 är kanon! Kommer nog bli kanon det här med canvas.. Men ett gummi måste införskaffas det med!När jag hade min 424 så provade jag bara några olika läderband. Inget blev super. Jag sålde klockan.
Hade jag haft det där canvaset så kanske klockan hade varit kvar i samlingen.
Som tur är skaffade jag en 720 med vilken jag började våga... och vinna. Klart det ska vara canvas, gärna ett tjockt. Och gummi fungerar fint det med.
![]()
![]()
![]()