• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

En snabbis i hamnen
Pam510
IMG_20180727_193813.jpg

Då vet vi vad du gör i hamnen ;D

Ja det var nog det samt Palenkos.. fick backa som en galning. Produktiv tråd, två veckor gamla inlägg ligger typ 50 sidor bak ;D

Senast ändrad:
Börjar gå i lite flippar tankar av 1312, är någon sugen på en 1312 uttagen i mars kan ni ju dra ett pm. sjukt sugen på en radiomir eller en sub... sjukt tråkigt att 682 ej är 44mm :(

Vacay-mode on och därför lite sent svar.
Men jag har exakt samma upplevelse med min 422:a som du @sinner
Jag har haft ett par olika klockor de senaste åren, främst en hög med olika rollar som daytona, daydate och en trippel-6 seadweller. Klockor som jag verkligen har gillat och uppskattat. Särskilt seadwellern som är från mitt födelseår har varit en favorit! Jag lurade rätt länge på Panerai innan jag slog till. Men för cirka 3 månader sedan köpte jag min första panna här på forumet.
Sedan dess har den inte lämnat min handled. Eller fram tills igår. Då tog jag på seadwellern igen. Och magin på den klockan är borta för mig.
Panerai är ett gift. Ett underbart gift. Såklart bidrar detta härliga forum också till den känslan.
Sammanfattningsvis. Panerai är vägen. Den rätta vägen! #paneristi

Jag är ingen storflippare, jag flippar endast för att köpa något som lockar mer och då väldigt sällan då jag gillar det jag köper och blir väldigt känslomässigt involverad i mina klockor m.m.
Jag har nu haft min 422:a sen den 16:e maj. Det är min första panna.
Under denna tid har mina andra klockor fått väldigt lite handledstid, jag har mest använt dem ”bara för att”.
Jag har läst och hört att man inte kan vara owg med en panna osv. men jag tror helt ärligt att Panerai is the shit för mig. Owg är svårt av andra anledningar men där har storleken noll betydelse i mitt fall.
Jag vet egentligen inte vad jag vill få fram mer än att jag är helt såld på Panerai och min 422:a.

FEB0A7E1-FE49-4FC5-AFEA-194C9B7C6D51.jpeg

Jag har ju en 610. Jämfört med @mårt som är ute på k&s så är 610 lite nättare (främst upplevd höjdskillnad). Så det beror lite på vad du söker. Båda sitter bra på handleden men 47 mm innebär lite mer närvaro.

jo e väl en lite nättare klocka som ska fungera mer åt det dressiga hållet även om det inte är en dress pga storlek.... tänkte mig annars en sub för en riktig jävla toolwatch.

jo e väl en lite nättare klocka som ska fungera mer åt det dressiga hållet även om det inte är en dress pga storlek.... tänkte mig annars en sub för en riktig jävla toolwatch.
Jag tycker en 47 mm rad är jämförbar med en 44 mm luminor i toolighet och närvaro. Wire lugs gör väldigt mycket. 45 mm rad är en annan klocka.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp