Är inte den där nån som roat sig i Photoshop?Fler läckta bilder. 42mm?
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Är inte den där nån som roat sig i Photoshop?Fler läckta bilder. 42mm?
![]()
Kanske... Reagerade på att bezeln inte är alignadÄr inte den där nån som roat sig i Photoshop?
Tourbillon
PAM700 har ingen tourbillonTourbillon
https://www.panerai.com/en/collections/ ... sible.htmlhttps://www.panerai.com/us/en/colle...ible-1950-bmg-tech-3-days-automatic-47mm.html
BMG-tech sidan funkar inte längre...![]()
Fin samling därFörsenade julklappar till mig själv hämtades upp idag!
2 paket..
![]()
Först ut, banden som alla gillar men som man likt stålsport Rolex snällt får vänta åtminstone några månader på (går kanske att sälja hutlöst över listpris?), AW-straps canvas i tre olika utföranden!
![]()
Har haft flertalet AW-straps till min förra Panerai och har sett fram emot dessa länge nu.
Vad fanns då i sista paketet?
![]()
Jo, svart PV som inhandlades här på forumet!
Fullbordar därmed PV-trippeln haha!
![]()
Måste såklart köra något av de nya idag och valet föll på PV:et
![]()
Hela samlingen band nedan.. hade två band när klockan köptes i oktober, snittar alltså ett band i veckan ungefär.. är detta normalt? 2019 får det bli lite lugnare på bandfronten
![]()
Fin samling därband nr6 nerifrån var riktigt snyggt
Försenade julklappar till mig själv hämtades upp idag!
2 paket..
![]()
Först ut, banden som alla gillar men som man likt stålsport Rolex snällt får vänta åtminstone några månader på (går kanske att sälja hutlöst över listpris?), AW-straps canvas i tre olika utföranden!
![]()
Har haft flertalet AW-straps till min förra Panerai och har sett fram emot dessa länge nu.
![]()
![]()
![]()
Hela samlingen band nedan.. hade två band när klockan köptes i oktober, snittar alltså ett band i veckan ungefär.. är detta normalt? 2019 får det bli lite lugnare på bandfronten
![]()
Ett band i veckan är lite väl galenpannaSnygg samling iaf, du kommer nog lugna dig nu när du har ett antal att rotera bland.
Härlig nivå av nördande.Liten issue, Pre-A straps kommer med sew-in buckle, likt Pre-V. Detta blir lite problematiskt när jag vill använda ett annat strap.
Eftersom jag föredrar (skruvade) Pre-V buckles blir detta lite av ett problem då de aldrig tillverkats av Panerai (även checkat med @Ernesto).
Det finns thumbnail PVD med stencil grey men jag gillar inte thumbnail dessvärre.
Orangea och bruna strapet har Pre-A buckles , det gula strapet har ett 'modernt' svartare Pre-V buckle.
![]()
Har letat men inte hittat någon AM tillverkare som har stencil grey PVD buckle, om det är någon som vet någon tillverkare är jag tacksam!
Varför inte en 510? Finns en fin på k&sHar problem med att välja ut vilken panna som placera mig i paneristi-träsket. 560 R el 112 (sanwich) el 590?
Intressant att få höra bu och bä av er!
Vad betyder 560 R?Har problem med att välja ut vilken panna som placera mig i paneristi-träsket. 560 R el 112 (sanwich) el 590?
PAM560, R-serie (förmodligen 2016)Vad betyder 560 R?
560 - base med 8-dagars, awesome!Har problem med att välja ut vilken panna som placera mig i paneristi-träsket. 560 R el 112 (sanwich) el 590?
Jaha! Då är min en sådan. Så fick jag lärt mig nått idag också.PAM560, R-serie (förmodligen 2016)
Wow, den där är något alldeles extra. Där gick min puls upp. Hoppas de inte släpper för många gröna för det blir dyrt för @azcii då.
Snyggt, imponerande samling av band må jag sägaFörsenade julklappar till mig själv hämtades upp idag!
2 paket..
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
R-serie är sandwich-tavla på 560nVad betyder 560 R?
Egentligen så gillar jag färgen på 590 mer än på de andra. Hade 590 funnits i sandwich hade inte min fråga uppkommit, gillar sandwich560 - base med 8-dagars, awesome!
112 - base med sandwich, awesome!
590 - 8-dagars historic, awesome!
Så, vilken färg gillar du? 560 har vita index, 112 har lite mer grönaktiga då lysmassan skiner igenom, och 590 har ecru.![]()