• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
17EBF611-8332-4EC9-9749-3911A7889613.png
Jävla nötter, värre än en sandlåda på förskolan.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Beefen fortsätter i samma omfattning typ. De försöker de ned brallorna på varandra men avseende Panerai så tycker jag Orchi mer och mer ser ut som en förlorare. Sen tycker jag han har bättre på fötterna när han ger sig på Vintage Rolex maffian.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Beefen fortsätter i samma omfattning typ. De försöker de ned brallorna på varandra men avseende Panerai så tycker jag Orchi mer och mer ser ut som en förlorare. Sen tycker jag han har bättre på fötterna när han ger sig på Vintage Rolex maffian.

Ja, just kring Panerai verkar Orchi inte vinna. Tror José skrev en rätt lång bloggpost som pekade mot honom.
Snokade lite på instagram & RF nu om det här, men det verkar bara vara pajkastning..
 

azcii

Patek
2-Faktor
Yepp, men 59k, kom igen, se billigast begagnad i Europa på C24 !
https://www.chrono24.se/panerai/-ra...rina-militare-pam-587-full-set--id8338667.htm
Är inte snål, men nu har det spårat.
Ska handla på Nymans pre-owned istället till 33% rabatt !
Jo, men min poäng är att man inte riktigt kan jämföra deras prissättning av begagnade pannor med nya pannor direkt från Neuchatel.. De har ju listpriser av en anledning. Om jag förstått det rätt gör inte Nymans några stora pengar på pre-owned klockorna utan lägger mer eller mindre ut de för samma pris som de köper in de för (lägger säkert till några tusenlappar för garantin de lämnar ut etc). Det är mer att man vill locka kunder till att göra nyköp.

Sen att Panerai överlag har kasst andrahands-/gråhandlarvärde är ingen nyhet.. Brandet är ju tyvärr inte längre det det var en gång i tiden..
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Ja, det är frästa spår i tavlan som sedan fyllts med lysmassa, så ett mellanting mellan sandwich och sausage så att säga:)
Sånt här kan man lära sig mycket om om man surfar på repbyggarforum, men om man erkänner att man gjort sånt så kan man få dåligt renommé på KS så det tänker jag inte erkänna att jag gjort. :bag:
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jo, men min poäng är att man inte riktigt kan jämföra deras prissättning av begagnade pannor med nya pannor direkt från Neuchatel.. De har ju listpriser av en anledning. Om jag förstått det rätt gör inte Nymans några stora pengar på pre-owned klockorna utan lägger mer eller mindre ut de för samma pris som de köper in de för (lägger säkert till några tusenlappar för garantin de lämnar ut etc). Det är mer att man vill locka kunder till att göra nyköp.

Sen att Panerai överlag har kasst andrahands-/gråhandlarvärde är ingen nyhet.. Brandet är ju tyvärr inte längre det det var en gång i tiden..
@Johan_C , knappast Nymans som ska hängas utan Panerai som upprätthåller luftpriser.
 

A.J.

Panerai
Sånt här kan man lära sig mycket om om man surfar på repbyggarforum, men om man erkänner att man gjort sånt så kan man få dåligt renommé på KS så det tänker jag inte erkänna att jag gjort. :bag:
Haha... nä finns ju ingen anledning att surfa på sådana sidor, man lär ju sig det mesta i denna tråden:)
 
Topp