Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du har ju iofs en 911. Men om man tänker lite resonabelt, vad du skulle bära med stolthet, så är det väl ändå typ 372. (Och så tänkte jag att det borde vara mer grönt för att vara @azcii och därmed 606, men den kostar lite väl och är svår att få tag på.)995 kan vara den bästa "Radiomir 1940" i stål någonsin i mina ögon. Perfekt storlek, kupat glas, grön tavla och guldvisare.. Kan det bli mer azcii? Men den är en bra bit över min budget just nu och jag älskar mina nuvarande pannor för mycket.
De flesta seriösa leverantörer undviker att sälja krokodil/alligator över gränser (ex. utanför/innanför EU), men de här var parkerade i Singapore och det enda stället som jag tidigare köpt krokodil från var också just Singapore. Så, de verkar inte vara så nogräknade.Tack!
Dom hadde mange koola band og helt okej priser så kanskje får teste.
Er det lagligt å kjøpe krokodil/alligator klockband i Sverige? Selges det i butikker og er det lagligt å importere?
Jeg trodde det var helt olagligt med t.eks väskor i krokodilskin, men ble litt osäker ig fant lite informasjon på weben.
Till och med Hirsch säljer ju alligator. Om det är lagliget eller inte har väl att göra med om de är ”odlade” eller tjuvjagade.De flesta seriösa leverantörer undviker att sälja krokodil/alligator över gränser (ex. utanför/innanför EU), men de här var parkerade i Singapore och det enda stället som jag tidigare köpt krokodil från var också just Singapore. Så, de verkar inte vara så nogräknade.
Ok.Till och med Hirsch säljer ju alligator. Om det är lagliget eller inte har väl att göra med om de är ”odlade” eller tjuvjagade.
Den är verkligen fantastiskt. Har vuxit på mig enormt den sista tiden. Helt klart en gral för mig.
Ja visst är den, helt makalös.Den är verkligen fantastiskt. Har vuxit på mig enormt den sista tiden. Helt klart en gral för mig.
Till och med Hirsch säljer ju alligator. Om det är lagliget eller inte har väl att göra med om de är ”odlade” eller tjuvjagade.
Blått gummi skulle inte sitta helt galet mot guld. Cool värre! Grattis och kul mer guld i tråden.Nya klockan. PAM439, min första Panerai! Har tidigare haft en del Rolex samt andra grejer som Hublot, Ulysse Nardin samt Audemars Piguet. Detta är dock min första klocka i roséguld. Är supernöjd!
Nu gäller det bara att hitta lite roliga band. Några förslag?
![]()
Tror att det är ett enkelt band från Strapped. https://strapped.se/produkt/sandfargat-cordura-sahara/Smakfullt. Var har du köpt det?
Mr @Palenkovich : Du som ägt båda.. om du bara kunde välja en - vilken? om det dessutom var din enda panna..
Kan du leva med blå sekundvisare?![]()
https://strawpoll.com/k57pzrrr
Jag som PRECIS skulle dra igång en poll, sno @azcii ’s upplägg.
Måste ha en dykarpanna, gillar 305 bättre men man får ju en 1305 för samma pris vilket känns smartare rent ekonomiskt. Så vad säger ni? 305 med mysig grön lume och dubbelkupat glas eller 1305 utifrån att de är nyare?
Originalet 508?Måste faktiskt säga att jag föredrar 616 framför dom nya carbosarna, trotts att dom med är bra och det är kul att dom spinner vidare på modellen. Men originalet är originalet
Även om jag är partisk det vill säga!
Jag har samma källa plus någon handlare till.Jag vet att när jag skulle kolla på alligatorband från Combat Straps (tror han är från Canada) så sålde han ej alligatorband till Sverige pga någon regel om införsel över gränserna. Kan ju vara så att Hirsch har sitt inom EU och därmed inte är något problem? Lite oklart är det och minns att jag tyckte det lät konstigt..
Oh yes.OkejråMen du fattar vad jag menar
![]()
Skulle hemskt gärna vilja jämföra min mot ceramican någon gång, ingen som har den på forumet väll?Oh yes.![]()
Tack. Där var de blåa jag letade efter.Det är några modeller här verkligen kittlar. Tänker särskilt på sidan tre och fem. Är dessa sådana som kommer portioneras ut över året?
https://www.instagram.com/p/Bsnk-PAHLRv/?utm_source=ig_share_sheet&igshid=112fcj8oza60t
Daamn, den var inte enkel..Mr @Palenkovich : Du som ägt båda.. om du bara kunde välja en - vilken? om det dessutom var din enda panna..
Jo. Det står i texten dessutom.https://www.kaplans.se/sv/auktioner/3523/vara/1515129 Kaplans har med en Panerai på nästa auktion. Är det inte en 112?
Jag brukar bara läsa rubrikerna och gissa till mig resten.Jo. Det står i texten dessutom.
Grymt snygg