Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Bosphorous dubbla är asnajs.Måste ha ett canvas, till en 682, men Panerai har ju någon anledning inte till 22 lugg. Vem av alla dessa bandtillverkare har bäst canvas? Tips och erfarenheter mottages tacksamt.
Ser jäkla fina ut. Ska man bara hitta någon färg. Lutar åt beige. Spännande...Bosphorous dubbla är asnajs.
De här är bra:Är ebay asso något att ha?
Det där är utrikiska. Det betyder att det skaver som fan.![]()
Krävs inga vidare kunskaper inom tyska för att förstå detta...![]()
Jag hade gått på det estetiska. Med det sagt är det ett riktigt klurigt val. Kan inte själv bestämma mig för vilken jag gillar bäst.God morgon.
Fråga:
Funderar på köpa en 682 och det finns två på sälj här på ks just nu till salu. Som jag fattat det så kommer den nya 683 strax ut i butik. Det kommer ske i maj enl säljare på nymans. Den kommer då med ett annat urverk än vad 682 har idag, cal 9010 som är ett helt eget urverk. (Tror det nya kommer från Richmont)
Vad säger ni, skall jag köpa någon av de två som ligger ute nu eller invänta nya 683an?
Det är även lite skillnad på tavlan i klockan samt att ringen är svart på nya 683
682
![]()
683
![]()
![]()
Så urverket spelar ingen roll..alltså det är typ samma kvalité?Jag hade gått på det estetiska. Med det sagt är det ett riktigt klurigt val. Kan inte själv bestämma mig för vilken jag gillar bäst.
God morgon.
Fråga:
Funderar på köpa en 682 och det finns två på sälj här på ks just nu till salu. Som jag fattat det så kommer den nya 683 strax ut i butik. Det kommer ske i maj enl säljare på nymans. Den kommer då med ett annat urverk än vad 682 har idag, cal 9010 som är ett helt eget urverk. (Tror det nya kommer från Richmont)
Vad säger ni, skall jag köpa någon av de två som ligger ute nu eller invänta nya 683an?
Det är även lite skillnad på tavlan i klockan samt att ringen är svart på nya 683
682
![]()
683
![]()
![]()
Så frågan är om det är bättre i så fall att invänta maj då de nya kommer till butiken...om då de äldre droppar prismässigt...Jag skulle gå på 682, dels känns den mer ren, roligare med inhouse och billigare (särskilt nu när den andra är nysläppt).
Båda är dock fina klockor![]()
God morgon.
Fråga:
682
![]()
683
![]()
![]()
Kanske var otydlig men menar att 682 har pannas egna och 683 ”uthusverk” från richemont683 har också ett Richemont urverk i sig, och inte ett in-house Panerai-verk, som du sa. Vilket kan vara ett skäl till att välja 682. Jag personligen hade gjort det för den anledningen, samt att jag tycker att 682 är vackrare. Precis som 1305 vs 1389 så tycker jag den förstnämda vinner.
Så frågan är om det är bättre i så fall att invänta maj då de nya kommer till butiken...om då de äldre droppar prismässigt...
Det kommer komme en ny 682 med det nye urverket og mer blått på tavlan også. Om ryktene er korrekte kommer den modellen som finns nå med inhouse gå ut av produksjon.Kanske var otydlig men menar att 682 har pannas egna och 683 ”uthusverk” från richemont
Jag hade samma dilemma innan SIHH då det med största sannolikhet skulle släppas en 682 med keramisk bezel, vilket jag tycker är fint. Men när den kom, 683, och hade ett annat urverks samt ”väldigt” mycket mer blå text på tavlan blev 682 det självklara valet. Köpte en här på KS och är svinnöjd. Har för dålig koll på nya urverket men vad jag har förstått har det inte jumping hour vilket 9010 har och det tycker jag är en riktigt bra feature.God morgon.
Fråga:
682
![]()
683
![]()
![]()
Vad är det, utvecklaIdag öppnar registreringen till P-Day 2019 i Amsterdam den 5 oktober 2019.. Kommer vara begränsat antal platser. Ni som är sugna, hojta till
Ett event där du träffar andra galningar som delar din passion ..Vad är det, utveckla![]()
Låter ju kul. Hur länge är det?Ett event där du träffar andra galningar som delar din passion ..
Tror det kommer bli rätt bra i år.. JMP och nya ledningen verkar inse hur viktigt det är med Paneristievent.
Det är exakt vad vi gör, och därför frågade @azcii om det var någon mer som ville med.Låter ju kul. Hur länge är det?
Skall du dit?
Kanske skulle vara kul att skrapa ihop ett gäng![]()
Hahaha. Sorry. Lite nyvakenDet är exakt vad vi gör, och därför frågade @azcii om det var någon mer som ville med.
P-Day = 1 dag.
Vi verkar vara typ 10 pers som är starkt intresserade av att försöka få varsin biljett till P-day just nu.Låter ju kul. Hur länge är det?
Skall du dit?
Kanske skulle vara kul att skrapa ihop ett gäng![]()
Yes sir. De var inte först, men man kan ändå säga att de startade "bronsåldern" med 382.Var det Panerai som gjorde det poppis med brons som material?
Jag hade samma dilemma innan SIHH då det med största sannolikhet skulle släppas en 682 med keramisk bezel, vilket jag tycker är fint. Men när den kom, 683, och hade ett annat urverks samt ”väldigt” mycket mer blå text på tavlan blev 682 det självklara valet. Köpte en här på KS och är svinnöjd. Har för dålig koll på nya urverket men vad jag har förstått har det inte jumping hour vilket 9010 har och det tycker jag är en riktigt bra feature.
My 5 cents.
Jag vet inte men jag hade inte brytt mig om urverket.Så urverket spelar ingen roll..alltså det är typ samma kvalité?
Tycker båda är mkt tilltalande utseendemässigt och håller med om stt utifrån det är valet svårt.