Jag kan alla referenser nu. Det är för lurkers och nya läsare.You know it by now.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kan alla referenser nu. Det är för lurkers och nya läsare.You know it by now.![]()
Hur ser en 634 ut?Jag kan alla referenser nu. Det är för lurkers och nya läsare.
Hehe.Hur ser en 634 ut?![]()
Ref? Do you Have it?
Om jag får undra och klaga samtidigt så är ju inte alla modeller i Panerais utbud där. Eller är de det, för de andra som finns på Panerais sida är egentligen inte tillgängliga?
VARFÖR...STÅR...INGA...REFERENSER...VID...KLOCKORNA...???
![]()
Snygg i övrigt!
Men jag saknar även att man inte kan filtrera från alla kollektioner samtidigt.
Det är allt som finns på lager atm
Men borde ni inte ha de andra ändå fast typ ”out of stock”?![]()
Den kombinationen tror jag inte går. Jag skulle rekommendera 572 dock, utan guldvisare. Ska man ha guldvisare så är det mest större modeller.Härlig tråd det här!
Sålde min 112:a förra året och nu börjar suget efter en Panerai göra sig påmint igen. Har smygläst en del i tråden på senare tid, vilket förstås är riskabelt då suget ökar!
Jag är relativt påläst kring referenser, men tänkte ändå fråga den samlade kompetensskaran här...
Vilka modeller ska jag titta på för att hitta följande:
+ Radiomir "wire lugs" eller Radiomir 1940
+ Max 45mm storlek
+ Sandwich dial
+ Relativt ren tavla (med eller utan sub second)
+ Visare i varmare guldtoner
Ett bildexempel är väl alltid bra så jag använder mig i detta fall av den limiterade pam 399 som jag tycker är trevlig till utseendet. (men för stor!!)
![]()
PAM 399 (lånad bild från Hodinkee)
/ Reko
En hiskeligt bra klocka. Gratulerar!Blå lørdag, hilsen fra Norge og 249![]()
![]()
Du har 42mm 338 om du kan tänka dig 42mm och titanHärlig tråd det här!
Sålde min 112:a förra året och nu börjar suget efter en Panerai göra sig påmint igen. Har smygläst en del i tråden på senare tid, vilket förstås är riskabelt då suget ökar!
Jag är relativt påläst kring referenser, men tänkte ändå fråga den samlade kompetensskaran här...
Vilka modeller ska jag titta på för att hitta följande:
+ Radiomir "wire lugs" eller Radiomir 1940
+ Max 45mm storlek
+ Sandwich dial
+ Relativt ren tavla (med eller utan sub second)
+ Visare i varmare guldtoner
Ett bildexempel är väl alltid bra så jag använder mig i detta fall av den limiterade pam 399 som jag tycker är trevlig till utseendet. (men för stor!!)
![]()
PAM 399 (lånad bild från Hodinkee)
/ Reko
Du har 42mm 338 om du kan tänka dig 42mm och titan
![]()
Annars the fantastic 45mm 995 som kommer snart
![]()
Det är ju därför jag finns! Ni frågar efter en Panerai, jag fixar den![]()
Det ska de inte vara. Men Krons har inte dem i lager. Verkar vara så Krons resonerar.Är 424 och 425 discontinued? Reagerade på att de inte finns med på @KRONS nya fina sida.
Det ska de inte vara. Men Krons har inte dem i lager. Verkar vara så Krons resonerar.
Precis min åsikt.Såg att de finns kvar på Panerais sida, nästan bättre om de har med alla klockor i produktion på sidan men märker de med ”finns i lager” och vice versa.
Jag provade först på mina två OEM-gummin. Dragspelet funkar, men RubberB är bäst.Rubber b är ju inte en dum kombo du
Jag provade först på mina två OEM-gummin. Dragspelet funkar, men RubberB är bäst.
Jag gillart!
![]()
Den kombinationen tror jag inte går. Jag skulle rekommendera 572 dock, utan guldvisare. Ska man ha guldvisare så är det mest större modeller.
Annars får du kolla själv på https://watchbase.com/panerai som har en bra bildöversikt för att hitta hur du vill kompromissa. Det kan finnas någon äldre Radiomir med wirelugs som uppfyller det du har, men då är den nog svår / dyr att få tag på.
Iofs säger du inget explicit om boett. De flesta i guld har ju guldvisare.![]()
Har vi något pris på 995 den ser ju verkligen juste ut!Du har 42mm 338 om du kan tänka dig 42mm och titan
![]()
![]()
Du har 42mm 338 om du kan tänka dig 42mm och titan
![]()
![]()
Har vi något pris på 995 den ser ju verkligen juste ut!