• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

IMG_20190314_212638.jpg

Äntligen...väntat ett par dagar på klockan som fick mig att bli rejält sugen på en Panerai i höstas, jag provade just den här klockan när jag träffade @SIRdavid på en mässa i Stockholm. En vecka senare så köpte jag min första på samma mässa, en 112 av @Yoshiikee. De redan har det hunnit bli en 422 och en 1359. Jag har dock inte kunnat släppa känslan av Davids 233 och nu så har den kommit "hem", grym klocka som jag tror kommer stanna länge.
IMG_20190314_213027.jpg

IMG_20190314_213219.jpg
IMG_20190314_213018.jpg

Så jävla nöjd...:cigar:
Hade oxå varit nöjd om jag landat en sån, grattis.

IMG_20190314_212638.jpg

Äntligen...väntat ett par dagar på klockan som fick mig att bli rejält sugen på en Panerai i höstas, jag provade just den här klockan när jag träffade @SIRdavid på en mässa i Stockholm. En vecka senare så köpte jag min första på samma mässa, en 112 av @Yoshiikee. De redan har det hunnit bli en 422 och en 1359. Jag har dock inte kunnat släppa känslan av Davids 233 och nu så har den kommit "hem", grym klocka som jag tror kommer stanna länge.
IMG_20190314_213027.jpg

IMG_20190314_213219.jpg
IMG_20190314_213018.jpg

Helgrym! Grattis!

IMG_20190314_212638.jpg

IMG_20190314_213027.jpg

IMG_20190314_213219.jpg
IMG_20190314_213018.jpg

233 är en fantastisk klocka! Magisk rent utav. Grattis!

Jag ser att fler och fler av de billigare modellerna får snap-back bakstycken och 100m WR. Vet nån varför? Är det bara för att få texten rak, för det kan ju inte handla om många kronor skillnad att producera mot screw-back. Känner spontant själv att snap-back skulle vara en dealbreaker, hur ser ni på det?

Jag ser att fler och fler av de billigare modellerna får snap-back bakstycken och 100m WR. Vet nån varför? Är det bara för att få texten rak, för det kan ju inte handla om många kronor skillnad att producera mot screw-back. Känner spontant själv att snap-back skulle vara en dealbreaker, hur ser ni på det?

Vi har avhandlat det här innan i tråden, ett par gånger. Kolla om du kan hitta lite resonemang där :)

Vi har avhandlat det här innan i tråden, ett par gånger. Kolla om du kan hitta lite resonemang där :)
Låt oss inte börja tjafsa om det igen.

100m wr räcker nog för majoriteten av människor.

Tillbaka
Topp