• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Dixie

Audemars
2-Faktor
Ser du inte att jag har ett nytt strap från @Yoshiikee :)? Ni övriga måste börja inse storheten i svarta band. Det är ju stenhårt och balsam för själen och ögat.
6A01DF41-D4A8-43C0-AD73-4371FE6F0737.jpeg
Jag är tvärtom, jag har riktigt svårt för svarta band
 

kmg

Patek
2-Faktor
Jo, jag ser det, men jag tolkar det mest som att du är feg/konservativ. :)
Jag har bara extremt tydliga åsikter om färgmatchningar. Svart är ett bra sätt att komma runt ev problem. Ska snart köra lite wild and crazy och köpa något grått. Sen har du ju sett mina kavajer och skjortor, som är allt annat än konservativa.
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Jag har bara extremt tydliga åsikter om färgmatchningar. Svart är ett bra sätt att komma runt ev problem. Ska snart köra lite wild and crazy och köpa något grått. Sen har du ju sett mina kavajer och skjortor, som är allt annat än konservativa.
De som är i mörkblått, mörkgrått och mörkbrunt, menar du? :) Fina färger.
 

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor

kmg

Patek
2-Faktor
Jag är tvärtom, jag har riktigt svårt för svarta band
Alla är vi olika.

Om jag ska utveckla. Det problem jag har med många band är att jag tycker att de skär sig mot kläder och skor. Vissa bruna band exempelvis har mycket rött i sig vilket framhäver det röda i de bruna kläderna/skorna man har. Om jag ska ha brunt får det gärna vara i en kallare nyans.
 

Olofssooon

Breitling
Gick för en tid sedan och skaffade mig min första panna, mycket efter allt jag läst här. Har alltid kört sub och varit rädd för storleken på mina sparvhandleder. När
den fått sitta på handleden ett tag så trivs jag bara mer och mer. Tack för inspirationen och klocksnacks kanske trevligaste tråd! Nu börjar jag dock bli sugen på något nytt, vad rekommenderar panelen? DEDC50D8-45FF-46DF-B365-E941A4C156F5.jpeg
 

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Gick för en tid sedan och skaffade mig min första panna, mycket efter allt jag läst här. Har alltid kört sub och varit rädd för storleken på mina sparvhandleder. När
den fått sitta på handleden ett tag så trivs jag bara mer och mer. Tack för inspirationen och klocksnacks kanske trevligaste tråd! Nu börjar jag dock bli sugen på något nytt, vad rekommenderar panelen? DEDC50D8-45FF-46DF-B365-E941A4C156F5.jpeg
Tjena!
Personligen sneglar jag på en Radomir 44 mm så jag kan använda samma band som till 633:an
Annars är ju en 422 aldrig fel!
 

Olofssooon

Breitling
Just det jag är lite rädd för, att det blir för stort? Tog en stund att vänja sig vid dessa nätta 42mm när jag annars alltid kört klassiska 40. Steget till 44 känns läskigt och stort
 
Topp