• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

azcii

Patek
2-Faktor
IMG_20190603_170300.jpg


382
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Här verkar det finnas kunskap! Hur hittar jag rätt i panna-djungeln? Jag söker en Luminor Marina med sandwich-tavla. Gärna glasbaksida, på gummi och gärna ”matt” boett. Finns det många olika ref som stämmer in? Sandwich är väl egentligen enda kravet, resten är bara bonus :)
 

Rey

Rolex
Här verkar det finnas kunskap! Hur hittar jag rätt i panna-djungeln? Jag söker en Luminor Marina med sandwich-tavla. Gärna glasbaksida, på gummi och gärna ”matt” boett. Finns det många olika ref som stämmer in? Sandwich är väl egentligen enda kravet, resten är bara bonus :)

Storlek? 1392 - 42mm, 1312 - 44mm
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Här verkar det finnas kunskap! Hur hittar jag rätt i panna-djungeln? Jag söker en Luminor Marina med sandwich-tavla. Gärna glasbaksida, på gummi och gärna ”matt” boett. Finns det många olika ref som stämmer in? Sandwich är väl egentligen enda kravet, resten är bara bonus :)
Vad sägs om 797 som alternativ? :)
 

azcii

Patek
2-Faktor
Ser bra ut! Om enda kravet skulle va sandwich och 44mm, blir det väldigt många alternativ då?
Förutsatt att du vill ha stål, subsekund och utan datum är dessa några som kan passa:

Vanliga modeller:
111 (H och framåt)
510 (Q och bakåt)
796 (Destro, dvs för vänsterhänta)

Exklusivare modeller:
911
727

Sen har du ju den som kommer snart med subsekund och "8 Giorni" på tavlan istället för "8 days". Glömt ref.. Den saknar dock texten "Marina" på tavlan

Finns många fler om du kan tänka dig titan etc..
 

mårt

Patek
Paneristi
Pledge Member
2-Faktor
Förutsatt att du vill ha stål, subsekund och utan datum är dessa några som kan passa:

Vanliga modeller:
111 (H och framåt)
510 (Q och bakåt)
796 (Destro, dvs för vänsterhänta)

Exklusivare modeller:
911
727

Sen har du ju den som kommer snart med subsekund och "8 Giorni" på tavlan istället för "8 days". Glömt ref.. Den saknar dock texten "Marina" på tavlan

Finns många fler om du kan tänka dig titan etc..
915
 

Golle_std

Rolex
2-Faktor
Förutsatt att du vill ha stål, subsekund och utan datum är dessa några som kan passa:

Vanliga modeller:
111 (H och framåt)
510 (Q och bakåt)
796 (Destro, dvs för vänsterhänta)

Exklusivare modeller:
911
727

Sen har du ju den som kommer snart med subsekund och "8 Giorni" på tavlan istället för "8 days". Glömt ref.. Den saknar dock texten "Marina" på tavlan

Finns många fler om du kan tänka dig titan etc..
Subsekund klarar jag mig bra utan, gärna så basic som möjligt egentligen. Gärna titan!
 

jistanes

Cartier
Här verkar det finnas kunskap! Hur hittar jag rätt i panna-djungeln? Jag söker en Luminor Marina med sandwich-tavla. Gärna glasbaksida, på gummi och gärna ”matt” boett. Finns det många olika ref som stämmer in? Sandwich är väl egentligen enda kravet, resten är bara bonus :)
Köp min 510 så kan jag köpa en destro, som faktiskt är vänsterhänt! :)
 

Mr.Beard

Breitling
Här verkar det finnas kunskap! Hur hittar jag rätt i panna-djungeln? Jag söker en Luminor Marina med sandwich-tavla. Gärna glasbaksida, på gummi och gärna ”matt” boett. Finns det många olika ref som stämmer in? Sandwich är väl egentligen enda kravet, resten är bara bonus :)
562 Q (2014) och tidigare tickar för de boxarna rätt fint då. Jag gillar min skarpt!
8402025B-CEE4-44D4-88F1-6CD4230B04B5.jpeg 48A116CB-1085-45E0-81E2-D2168F5EFA4E.jpeg
 
Topp