• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tjabba ristis, skulle behöva lite hjälp. Vad ska man kolla vid köp av begagnad panna av privatperson. Finns det något sett att garantera äkthet osv?
Köper du av någon på forumet med referenser är risken nästan obefintlig att det rör sig om fakes. Många som köper Panerai är petiga med full set så det är väl något att tänka på vid köp också.

Lycka till i jakten!
Utöver vad @Rey säger så skulle jag vilja lägga till servicebehov. Många pannor som sälja på KS har vandrat runt en mellan många personer under årens lopp men ingen har brytt som om att serva (eller undersöka servicebehov). Så räkna med service (6 kakor +) om du inte har servicehistorik. Där jag kan tycka att prissättningen av pannor på KS är fel är att man inte får någon ”rabatt” för servicebehov, tex en servad 112a säljs för sanma (eller nästan samma) pris som en oservad.

Utöver vad @Rey säger så skulle jag vilja lägga till servicebehov. Många pannor som sälja på KS har vandrat runt en mellan många personer under årens lopp men ingen har brytt som om att serva (eller undersöka servicebehov). Så räkna med service (6 kakor +) om du inte har servicehistorik. Där jag kan tycka att prissättningen av pannor på KS är fel är att man inte får någon ”rabatt” för servicebehov, tex en servad 112a säljs för sanma (eller nästan samma) pris som en oservad.

Håller med! Dock inget som endast berör Panerai utan snarare hela KS :) alltid räkna med service om klockan är äldre än 5 år i lin bok iaf om inget finns dokumenterat.

Sandfärgat AW-canvas känns helrätt på 932:an i detta underbara väder

A69158B5-1DC5-4A7E-9EAE-2FCB3F8C3DBB.jpeg

Tjena gott folk! Har varit lite anonym senaste tiden men ska försöka ta mig i kragen!
Haft häcken full en period och fått prioritera annat. Som synes har saker och ting lugnat ner sig nu, och det enda som saknas är egentligen bara något kallt i glaset ...och kanske en annan färg på gummit!

Ha det fint i värmen!
70616994-0E81-4387-9CF8-BF2A6D3FDAAC.jpeg
7B67C2CC-9D47-49D3-B58D-CBA192765522.jpeg

Tjena gott folk! Har varit lite anonym senaste tiden men ska försöka ta mig i kragen!
Haft häcken full en period och fått prioritera annat. Som synes har saker och ting lugnat ner sig nu, och det enda som saknas är egentligen bara något kallt i glaset ...och kanske en annan färg på gummit!

Ha det fint i värmen!
70616994-0E81-4387-9CF8-BF2A6D3FDAAC.jpeg
7B67C2CC-9D47-49D3-B58D-CBA192765522.jpeg
Fantastisk klocka den däringa 557. Välkommen åter.

Fan det är ingen som har en Paneristi Swedesi-kopp att kränga innan tisdag nästa vecka? Behöver en present till en i sammanhanget mycket illuster person!

Helt rätt, nu är klockan i fråga dock bara ca 2-3 år gammal så vill nog hellre att den är oöppnad. Men helt rätt absolut.

Tillbaka
Topp