Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den bilden måste vara beviset att frågan ”vilken storlek på panna kan jag max ha?” ska besvaras med ”allt funkar så länge du själv gillar storleken”.
Den bilden måste vara beviset att frågan ”vilken storlek på panna kan jag max ha?” ska besvaras med ”allt funkar så länge du själv gillar storleken”.
Nej, jag säger att många skulle tvekat för att de inte är vara och trivs inte med storleken. Poängen är att det funkar om man gillar det och trivs (ps. Jag tycker att det ser bra ut).Säger du att mina handleder är för små för en 45mm?
Nej, jag säger att många skulle tvekat för att de inte är vara och trivs inte med storleken. Poängen är att det funkar om man gillar det och trivs (ps. Jag tycker att det ser bra ut).
Så är det definitivt.Håller med, tycker även att den klassiska handledsbilden som alla tar, jag inkl, gör att klockor ser större ut.
Den är 57 mm lång, om jag minns rätt. Mät med en linjal rakt över handleden.Undrar hur stor handled man bör ha för en pam 1389? För att man inte ska bli galen efter ett tag?
Sant! Så långt är det helt okej. Men man had velat prova klockan i typ en månad så man kan bilda sig en uppfattningDen är 57 mm lång, om jag minns rätt. Mät med en linjal rakt över handleden.
Håller med, tycker även att den klassiska handledsbilden som alla tar, jag inkl, gör att klockor ser större ut.
Undrar hur stor handled man bör ha för en pam 1389? För att man inte ska bli galen efter ett tag?
Fick upp denna bild under#590 som jag följer på insta. Det är ju uppenbart ingen 590, men vilken ref är det? Ser ju ut som en svart 911 och har kikat på watchbase utan framgång, trodde först det var en 111.
Någon som vet?
![]()
Är väl en 422?
![]()
Ser iallafall ut som ett Bettarini case på bilden, ej ett 1950
Väldigt dimmigaMina ögon som är dimmiga av sommaren säkerligen!
Rubberb på den där. En våt dröm.Det planeras att jaga barn på stranden imorgon. (ja mitt eget alltså).
Så det är dags för ett bandbyte!
![]()
Pam000 pvd
@Ernesto, canvas som följer med 933 och 995, kan de köpas löst?
Ungefär vad dom går för på andrahandsmarknaden.Jag har hittat en 911 för $9k.
Bra eller anus?
Ungefär vad dom går för på andrahandsmarknaden.
Tänk på att tull, moms och frakt tillkommer eftersom du verkar köpa från USA.
Det är minst två i tråden som har / har haft en 213 eller 212 eller något ganska nära. Dvs. någon mer än jag kommer nog säga något. Annars skulle jag rekommendera att du även kikar på 233, även om den inte är superduperlik, så är det en liknande och om möjligt bättre känsla, enligt min humla.Hej alla!
Har läst i tråden väldigt mycket senaste månaderna och köpte till slut en 111 i våras! Nu börjar suget efter ytterligare än Panerai komma och funderar på en 213, är det något som ni med erfarenhet/kunskap om skulle rekommendera? Eller har ni tips på någon annan modell som är liknande? Gillar även dem med grön tavla väldigt mycket, verkar dock lite svårt att få tag på om jag förstått det rätt. Det är verkligen mycket att hålla koll på och jag kan ödmjukt erkänna att jag är långt ifrån er kunskap. Tacksam för alla tips och input!
Kör dettaRubberb på den där. En våt dröm.
Den kramar mycket bättre ja.Kör detta
![]()
Kramar Rubberb en tunn handled bättre? Kostar? (för lat att googla)![]()