• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Förstår att detta är lite som att svära i kyrkan för er Paneristi´s men jag har lite svårt för stora och bulkiga klockor men jag gillar verkligen utseendet på Panerai. Ska dock prova 42:an också:)
Testa PAM 722 alt. PAM 1392 dessa håller 42 mm.
Samma klocka enda som skiljer är att 722 kommer på stållänk och 1392 på läderrem.
Bjuder på ett par bilder på min 722:a.
02.jpg

01.jpg

07.jpg

Förstår att detta är lite som att svära i kyrkan för er Paneristi´s men jag har lite svårt för stora och bulkiga klockor men jag gillar verkligen utseendet på Panerai. Ska dock prova 42:an också:)
Nejdå, du får säga vad du vill och tycka vad du vill. Vi hackar på folk som har för starka åsikter om motsatsen här. :) :) Jag bara undrade om du hade provat. Så ... prova. :) När du ändå håller på med 42:ans Due så prova en 1392 (42mm Luminor 1950) och en 44mm Luminor Bettarini med. För min skull? :D

Ge det ett försök och prova, när du tar bilder så ta dessa i spegeln på distans. Den klassiska handledsbilden får alla klockor att se enorma ut.

Sen, ingen minns en fegis ;)

Ge det ett försök och prova, när du tar bilder så ta dessa i spegeln på distans. Den klassiska handledsbilden får alla klockor att se enorma ut.

Sen, ingen minns en fegis ;)
Sen är det ju, som någon nämnt tidigare, inte bara handleden som avgör hur en klocka sitter. Här min 47mm 422a på en smal handled men känns ok eftersom armen blir lite grövre längre upp.
upload_2019-7-24_12-56-50.png

Sen är det ju, som någon nämnt tidigare, inte bara handleden som avgör hur en klocka sitter. Här min 47mm 422a på en smal handled men känns ok eftersom armen blir lite grövre längre upp.
upload_2019-7-24_12-56-50.png
Precis.. Tycker allt spelar roll.. Kroppsbyggnad, kroppslängd.. Till och med storleken på själva handen gör en viss skillnad

Man ska inte stirra sig blind på handledsomkretsen bara

Tillbaka
Topp