https://www.tapatalk.com/groups/paneristi/what-are-you-wearing-today-t306490-s6820.html#p1634322
Vad är det för ref på denna?
Vad är det för ref på denna?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Nja
Snyggt! Läder passar perfekt.Bäst med hösten är att man får börja använda läder igen..
![]()
Rundad baksida?392 är rätt tjock, sitter mer som en boll då den är rundad på baksidan. Jag hade kört en 1392 istället
Har du jämfört en 1392 med en 392 (eller 312/1312)? Baksidan är lite mer av en halvmåne på de gamla modellerna, den är avsevärt mycket plattare på de nya.Rundad baksida?
Finns det någon bild? Jag har aldrig sett en klocka oavsett märke med rund baksida så jag blev nyfiken.Har du jämfört en 1392 med en 392 (eller 312/1312)? Baksidan är lite mer av en halvmåne på de gamla modellerna, den är avsevärt mycket plattare på de nya.
Rundare, inte rundFinns det någon bild? Jag har aldrig sett en klocka oavsett märke med rund baksida så jag blev nyfiken.![]()
Nja594, kompisen till 602.
Jupp.Är det hela setet som är 785?
Mja, snarare rundade boettkanter i botten, de kanske trodde det skulle vara mer komfortabeltRundare, inte rundDu får googla.
På en hyggligt platt handled (och säkert på andra handleder också) så sitter en 392/312/359 etc. högre upp, endast mittendelen/glaset på bakboetten sitter på handleden vilket gör att känslan kan bli *lite* av att ha en boll i ett snöre på handleden (det finns värre exempel). Detta är för att verket + rotor + glasbaksida ska få plats i en inte alltför tjock boett. Vad man gjort i 1xxx-varianten av ovan nämnda modeller är att man har ett tunnare urverk, vilket gör att man kan (och har) plattat till bakboetten avsevärt. Den har fortfarande rundade boettkanter, men inte i närheten av samma vinkel som den tidigare modellen.Mja, snarare rundade boettkanter i botten, de kanske trodde det skulle vara mer komfortabelt![]()
Mkt utförligt och bra beskrivet. Har haft både 392 och 312 och jag upplevde 44mm som ”rundare” och topptung, 42mm mer bekväm. Men 682 nog den som sitter skönast av de Pam jag provatPå en hyggligt platt handled (och säkert på andra handleder också) så sitter en 392/312/359 etc. högre upp, endast mittendelen/glaset på bakboetten sitter på handleden vilket gör att känslan kan bli *lite* av att ha en boll i ett snöre på handleden (det finns värre exempel). Detta är för att verket + rotor + glasbaksida ska få plats i en inte alltför tjock boett. Vad man gjort i 1xxx-varianten av ovan nämnda modeller är att man har ett tunnare urverk, vilket gör att man kan (och har) plattat till bakboetten avsevärt. Den har fortfarande rundade boettkanter, men inte i närheten av samma vinkel som den tidigare modellen.
![]()
Den här bilden gör inte känslan rättvisa, men det var den bästa jag kunde hitta. Min 359 satt på glaset på min handled, min 1359 sitter på "hela" bakboetten, vilket ger en enormt mycket mer nära-handleden-känsla. De flesta normala bettarini (utan automatverk eller annat krås) sitter ännu tajtare mot handleden, förvisso.
ping @Scipio![]()
Jag tänker mig att du tyckte att 44mm kändes "värre" eftersom vikten både är högre och är bredare fördelad typ ut över handledskanterna (jag gissar att du inte är världens biffigaste, utan är mer som jag). En kortare (på längden alltså) klocka kommer ju nästan oavsett hur den är utformad kännas bättre då armbandet tar mer av tyngden fördelat.Mkt utförligt och bra beskrivet. Har haft både 392 och 312 och jag upplevde 44mm som ”rundare” och topptung, 42mm mer bekväm. Men 682 nog den som sitter skönast av de Pam jag provat![]()
Njä, biffig är nog inte det ord jag skulle använda, men 1.90 lång och handled på 19,5 cm. Men jag har ändå aldrig trivts med Luminor 44mm utan tycker 42mm är optimalt. En 45mm Radiomir funkar dock braJag tänker mig att du tyckte att 44mm kändes "värre" eftersom vikten både är högre och är bredare fördelad typ ut över handledskanterna (jag gissar att du inte är världens biffigaste, utan är mer som jag). En kortare (på längden alltså) klocka kommer ju nästan oavsett hur den är utformad kännas bättre då armbandet tar mer av tyngden fördelat.
Håhå. Du borde inte ha viktproblemet som jag beskrev då.Njä, biffig är nog inte det ord jag skulle använda, men 1.90 lång och handled på 19,5 cm. Men jag har ändå aldrig trivts med Luminor 44mm utan tycker 42mm är optimalt. En 45mm Radiomir funkar dock bra![]()
Nej, egentligen inte. Men alla har olika anatomier på sina handleder och för mig är det mest en komfortgrejHåhå. Du borde inte ha viktproblemet som jag beskrev då.![]()
Ooh, vad gött det vore att komplettera med en Radiomir...Ha en bra torsdag Ristis
![]()
PAM 572