Helt klartSa ju det
Finns ju vintage Panerai också nu när du fått upp ögonen.
Tänker att 372 skulle vara ett kul komplement också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Helt klartSa ju det
Finns ju vintage Panerai också nu när du fått upp ögonen.
Haha. Wannabe-Matts.Helt klart
Tänker att 372 skulle vara ett kul komplement också
Absolut inte!är de för smått med ca 16.5 handleder och köra 44a bettarini case?
prövade lite idag hos klarlunds och dom sitter fan bättre än väntat
kanske för att man är mer å mer van vid synen på en 42sub
Låter man storleken styra missar man mycketär de för smått med ca 16.5 handleder och köra 44a bettarini case?
är de för smått med ca 16.5 handleder och köra 44a bettarini case?
är de för smått med ca 16.5 handleder och köra 44a bettarini case?
Låter man storleken styra missar man mycket![]()
prövade en auto radomir...Absolut inte för stort. Jag kör 44mm Bettarini och 47mm wirelugs på samma storlek.
Det handlar ju mycket, i alla fall för mig, om hur tajt klockan sitter mot handleden. Prova en manuellprövade en auto radomir...
fan vad tjock den var men en manuell vore spännade!!
Har du en bar/krog min herre?![]()
Jobba, jobba, joobba!
Japp! 2 styckenHar du en bar/krog min herre?
Hm, står i valet och kvalet nu och jag skulle behöva lite råd.. Får den här Pam127 från 2002 för 100 svenska riksdalar, den har inga tillbehör förutom service papper från 2017.
Bra, dålig eller värdelös affär? Bryr mig inte om jag förlorar några tusen men kommer den bli omöjlig att sälja utan tillbehör?
https://www.chrono.dk/produkter/ure/panerai/panerai-luminor-1950-fiddy-pam127-2
Hm.. Att servicepapper finns är ju åtminstone en garant för äkthet. Priset i sig är riktigt bra och reflekterar också avsaknaden av box och originalpapper. Med reservation för generella prisnivåskillnader på modellen tror jag inte du riskerar att inte få klockan såld eller att du riskerar att tappa särskilt stora pengar vid en eventuell försäljning..Hm, står i valet och kvalet nu och jag skulle behöva lite råd.. Får den här Pam127 från 2002 för 100 svenska riksdalar, den har inga tillbehör förutom service papper från 2017.
Bra, dålig eller värdelös affär? Bryr mig inte om jag förlorar några tusen men kommer den bli omöjlig att sälja utan tillbehör?
Hm, står i valet och kvalet nu och jag skulle behöva lite råd.. Får den här Pam127 från 2002 för 100 svenska riksdalar, den har inga tillbehör förutom service papper från 2017.
Högst personligt, men jag hade inte köpt en Fiddy utan tillbehör för 100... Det är inget dåligt pris men inte heller något superbra pris om du frågar mig.Hm, står i valet och kvalet nu och jag skulle behöva lite råd.. Får den här Pam127 från 2002 för 100 svenska riksdalar, den har inga tillbehör förutom service papper från 2017.
Jävlar i min låda, det där var ett bra pris!!Högst personligt, men jag hade inte köpt en Fiddy utan tillbehör för 100... Det är inget dåligt pris men inte heller något superbra pris om du frågar mig.
Om du håller utkik och med lite is i magen kan du nog få tag i en fullset för bara lite mer från annat håll.. Exempel:
https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=704240
Japp, det är det.. I Europa går ju allt lite dyrare än resten av världen (som vanligt)...Jävlar i min låda, det där var ett bra pris!!
Måste dock till Sverige..
Rimlig trio (som alla i den här tråden borde kunna referenserna på)
https://www.instagram.com/p/B52p8VPJYYq/?igshid=10vjxwhpnuawr
Jaså du hittade en Radiomir i platina i den trippeln?232, 373, 911
Tack
Skiter också i box, tappar bara bort dem.. .Japp, det är det.. I Europa går ju allt lite dyrare än resten av världen (som vanligt)...
Sen hänger det på så mycket.. Skick, tillbehör, servicebehov etc... Är @Träff 100% säker på att den kommer stanna så är det egentligen bara att köpa direkt. Mycket lägre än så lär man inte komma och personligen skiter jag fullständigt i box och papper så länge klockan är OK. Men jag har i bakhuvudet att om jag någon dag behöver sälja kan det bli lite jobbigt med en panna utan box o papper (speciellt här på KS).. Jag hade nog personligen kört på fullset om det handlade om max 15 000 :- extra. Handlar det om 40 000 :- är det däremot en annan femma, för det får man inte igen vid en försäljning.
Det är iaf så jag resonerar.
Tror att du inte förlorar märkvärt vid en försäljning. 100kakor är bra pris för den där skönheten.
Tack för hjälpen och snabba svarHm.. Att servicepapper finns är ju åtminstone en garant för äkthet. Priset i sig är riktigt bra och reflekterar också avsaknaden av box och originalpapper. Med reservation för generella prisnivåskillnader på modellen tror jag inte du riskerar att inte få klockan såld eller att du riskerar att tappa särskilt stora pengar vid en eventuell försäljning..
Japp, legat där ett tag. Hoppar dock detta exemplar och väntar in ett annat.Fiddy är magisk! Personligen hade jag gått efter skick på klocka och service än tillbehör + låda etc..
Priset är rätt fair och med servicepapper är det helt okej. Den är ändå 17 år gammal..
Full-set brukar vara att föredra för de flesta. Så kanske missar en eller två potentiella köpare. Men nån förlust gör du nog inte.
Den har väl legat där rätt länge om jag minns rätt?
Fiddyn finns bara som 2002:aTack för hjälpen och snabba svar
Väntar nog ändå in ett exemplar som är fullset.
Ni kan ju hojta till om ni hittar något intressant, 2002a är att föredra så det blir årsklocka, men alla årsmodeller är egentligen intressanta om det är bra pris.
Japp, legat där ett tag. Hoppar dock detta exemplar och väntar in ett annat.
Tack för hjälpen ändå![]()