Det är oförskämt snyggt med orange strap mot den patinerade bronsen.Bronzoafton även ikväll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det är oförskämt snyggt med orange strap mot den patinerade bronsen.Bronzoafton även ikväll
Ser riktigt bra ut! Men nästa gång du lagar körsbärspaj så glöm inte bort att bjuda in migAlltså den körsbärspajen!
Det går som på räls. Har inte öppnat bokenSer riktigt bra ut! Men nästa gång du lagar körsbärspaj så glöm inte bort att bjuda in mig
glömde förresten bort dig idag när vi åkte ut och panga lite lerduvor. Så hur går det med pluggandet till jägarexamen? Snart ett år sedan du lånade boken
Riktigt snyggt!Btw, det här blev bisarrt perfekt.
Japp, ffa dom som jag tycker är lite "nyhårda” och efter bad. Dom mår bra av det men man får vara beredd på att dom kan mörkna på lite.Kom att tänka på en grej nu när jag satt och ägnade mig åt lite skovård. Brukar ni smörja in era läderband med jämna mellanrum?
Sjukt bra! Stort grattis!Paketöppningsdax.
Tack till Max på @Nymans Ur 1851 för fin service, tack även till okänd trevlig kvinnlig säljare på Krons för pratet tidigare.
Liten låda numera...
Ännu mindre låda inuti
Och en klocka på länk! 42 eller 44 undrar ni nu...
Säg hej till 1058 på 44mm och supertunn, lätt och mjuk(!) länk.
Det är blev riktigt, riktigt bra!!Alltså @oddface den mannen är ju fan bäst! Du ska ha ett jättestort tack för detta!
Nu drar jag tillbaka säljannonsen på 587an
Otroligt bra det blev, och vilka bilderAlltså @oddface den mannen är ju fan bäst! Du ska ha ett jättestort tack för detta!
Nu drar jag tillbaka säljannonsen på 587an
Jag tror de har en snubbe i Stockholm på Nymans som har kommit ikapp när det gäller Panerais Inhouse, men jag vet inte. Som jag har förstått det så har det i alla fall varit så tidigare att även om det finns ev certad i Stockholm på ett verk så kan andra saker göra att den skickas iväg. Jag tror dock inte att de skickar till fabriken om det inte är något komplett galet, senast jag hörde något så låg Panerais servicecenter i München.Lämnade idag in min 422 på Nymans i Västerås för service. Det pga att den både fortar sig och halkar efter (i liggande pos.) Trodde det var pga magnetisering, men det hjälpte inte alls med avmagnetisering. Men nu till min fråga som jag tror någon på forumet kan hjälpa mig med…
Finns det någon urmakare hos Nymans/Krons med kunskap att serva P3010?
Jag frågade på Nymans V-ås vart servicen kommer ske. Svaret blev, vet ej. Stockholm alt Schweiz.
Spelar egentligen mindre roll, men kul att veta då jag inbillar mig att det har en inverkan på leveranstiden.
Räknar hursom med att den blir borta ett par månader.
Det ska finnas kompetens att serva Panerais inhouse. Frågan är hur många och vilka verk det gäller i Sthlm.Jag tror de har en snubbe i Stockholm på Nymans som har kommit ikapp när det gäller Panerais Inhouse, men jag vet inte. Som jag har förstått det så har det i alla fall varit så tidigare att även om det finns ev certad i Stockholm på ett verk så kan andra saker göra att den skickas iväg. Jag tror dock inte att de skickar till fabriken om det inte är något komplett galet, senast jag hörde något så låg Panerais servicecenter i München.
Good luck!Det ska finnas kompetens att serva Panerais inhouse. Frågan är hur många och vilka verk det gäller i Sthlm.
Jag får se hur turen varit när jag får tillbaka klockan. Hoppas då inte att något är alltför galet. Ev bara fjäderhuset…?
Kolla min tråd medLämnade idag in min 422 på Nymans i Västerås för service. Det pga att den både fortar sig och halkar efter (i liggande pos.) Trodde det var pga magnetisering, men det hjälpte inte alls med avmagnetisering. Men nu till min fråga som jag tror någon på forumet kan hjälpa mig med…
Jag frågade på Nymans V-ås vart servicen kommer ske. Svaret blev, vet ej. Stockholm alt Schweiz.
Spelar egentligen mindre roll, men kul att veta då jag inbillar mig att det har en inverkan på leveranstiden.
Hej, jag har haft min 422 inne hos Nymans förra våren/sommaren och då åkte den direkt till Tyskland (och sedan även en sväng till Schweiz tror jag). Sedan kan ju saker och ting ändrats sedan dess…Lämnade idag in min 422 på Nymans i Västerås för service. Det pga att den både fortar sig och halkar efter (i liggande pos.) Trodde det var pga magnetisering, men det hjälpte inte alls med avmagnetisering. Men nu till min fråga som jag tror någon på forumet kan hjälpa mig med…
Bra inlägg och tack för din delning.Kolla min tråd med
Öppningstråd Panerai med en knorr :)
Det här är ingen paktetöppning så som pakteöppningar brukar vara. Den som vill kan se min initial öppning som jag gjorde förra året på följande länk https://klocksnack.se/threads/paketöppning-mycket-text-office-panerai-pam00422-luminor-marina.28901/ Så varför har jag gjort en ny ”öppningstråd”...klocksnack.se
För att citera motörhead - ”the chase is better than the catch”Jag är inne på att avyttra min 372 om det finns ngn som är sugen så skicka ett PM
Fullset m plexi och kanonskick, precis som det ska vara. (fråga inte varför )
Jag är nog beredd att skriva under på detFör att citera motörhead - ”the chase is better than the catch”
Men jag saknar lite att få nöta in en klocka ordentligt, men det finns för mkt kulFör att citera motörhead - ”the chase is better than the catch”
Jag har blivit lite mer tvärtom. Jag vill inte släppa någon av klockorna till förmån för någon annan. Jag undrar om jag liksom hittat peak-panerai för min del.Men jag saknar lite att få nöta in en klocka ordentligt, men det finns för mkt kul
Det väl dit man vill…Jag har blivit lite mer tvärtom. Jag vill inte släppa någon av klockorna till förmån för någon annan. Jag undrar om jag liksom hittat peak-panerai för min del.