• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Bronzoafton även ikväll

B70DA9BE-5E88-45C4-BE5A-C2A2AD20BEE8.jpeg
Det är oförskämt snyggt med orange strap mot den patinerade bronsen.

Lämnade idag in min 422 på Nymans i Västerås för service. Det pga att den både fortar sig och halkar efter (i liggande pos.) Trodde det var pga magnetisering, men det hjälpte inte alls med avmagnetisering. Men nu till min fråga som jag tror någon på forumet kan hjälpa mig med…
Finns det någon urmakare hos Nymans/Krons med kunskap att serva P3010?
Jag frågade på Nymans V-ås vart servicen kommer ske. Svaret blev, vet ej. Stockholm alt Schweiz.
Spelar egentligen mindre roll, men kul att veta då jag inbillar mig att det har en inverkan på leveranstiden.
Räknar hursom med att den blir borta ett par månader.

Lämnade idag in min 422 på Nymans i Västerås för service. Det pga att den både fortar sig och halkar efter (i liggande pos.) Trodde det var pga magnetisering, men det hjälpte inte alls med avmagnetisering. Men nu till min fråga som jag tror någon på forumet kan hjälpa mig med…
Jag frågade på Nymans V-ås vart servicen kommer ske. Svaret blev, vet ej. Stockholm alt Schweiz.
Spelar egentligen mindre roll, men kul att veta då jag inbillar mig att det har en inverkan på leveranstiden.
Jag tror de har en snubbe i Stockholm på Nymans som har kommit ikapp när det gäller Panerais Inhouse, men jag vet inte. Som jag har förstått det så har det i alla fall varit så tidigare att även om det finns ev certad i Stockholm på ett verk så kan andra saker göra att den skickas iväg. Jag tror dock inte att de skickar till fabriken om det inte är något komplett galet, senast jag hörde något så låg Panerais servicecenter i München.

Jag tror de har en snubbe i Stockholm på Nymans som har kommit ikapp när det gäller Panerais Inhouse, men jag vet inte. Som jag har förstått det så har det i alla fall varit så tidigare att även om det finns ev certad i Stockholm på ett verk så kan andra saker göra att den skickas iväg. Jag tror dock inte att de skickar till fabriken om det inte är något komplett galet, senast jag hörde något så låg Panerais servicecenter i München.
Det ska finnas kompetens att serva Panerais inhouse. Frågan är hur många och vilka verk det gäller i Sthlm.
Jag får se hur turen varit när jag får tillbaka klockan. Hoppas då inte att något är alltför galet. Ev bara fjäderhuset…?

Kolla min tråd med

Hej, jag har haft min 422 inne hos Nymans förra våren/sommaren och då åkte den direkt till Tyskland (och sedan även en sväng till Schweiz tror jag). Sedan kan ju saker och ting ändrats sedan dess…

Kolla min tråd med
Bra inlägg och tack för din delning.
Då hoppas jag att jag har mer tur än dig😉 Att den är som jag förväntar mig efter första servicevändan. Min är fr 2012, så någon bör ju ha noterat att klockan gått snabbt och långsamt under åren som varit. Tänker då på om hjulen skulle vara felaktigt placerade.
Vi får se vad urmakaren hittar för defekt.

Jag har blivit lite mer tvärtom. Jag vill inte släppa någon av klockorna till förmån för någon annan. Jag undrar om jag liksom hittat peak-panerai för min del. :D
Det väl dit man vill…
Utan att säga för mkt så känns det som jag lite är på väg åt det hållet. Det har varit några rätt tydliga faser på vägen:
1. Nyfiken och testa första
2. Testa det man tror man gillar
3. Testa det man ”bör” gilla
4. Gå tillbaka till det man gillar på riktigt
5. Nya erfarenheter och testa mera
6. Total förvirring och börja om på nytt
7. På väg att checka ut totalt men inser att det inte kommer att funka
8. Börja testa igen men nu med helt andra tankar och krav när jag söker
9. Nästa fas… 😂

Tillbaka
Topp