• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Haha alltså sån där deep-sea grunka... ser det inte lite clownigt ut IRL på någons handled? Det är lite som att dyka upp med dykarhjälm för det regnar ute :D
Haha jo det är en brutal jävla gris alltså. Ägaren har dock biceps värre än en kroppsbyggare men har endast köpt den för en kul investering

På mig som maratonlöpare och armar därefter ser det lite annorlunda ut :)

IMG_1627.jpeg

Tror jag gav typ 2500kr för 26mm förra gången.

Köpte ett blått 26mm gummi förra veckan för 2800kr

Japp, 2800:- gick det på.. det vattnade sig lite i ögonen när jag såg priset men det är ett bra gummi. Alltså accordion. Det andra gillar jag personligen inte.

Ändå inte så farligt, inte köpt panerai oem band på några år och då var det inte så mycket billigare..trodde tillbehören hade stuckit lika mycket som listpriserna har på vissa märken…

Ändå inte så farligt, inte köpt panerai oem band på några år och då var det inte så mycket billigare..trodde tillbehören hade stuckit lika mycket som listpriserna har på vissa märken…
Var ju dyrt från början. Både SWG och Richemont har puckopriser på band och dylikt. €270 för ett vanligt spänne i stål (Panerai) är också helt sinnes. Viklås till IWC kostar typ 7 papp, bara låset alltså. Band kostar 3-4’.

Var ju dyrt från början. Både SWG och Richemont har puckopriser på band och dylikt. €270 för ett vanligt spänne i stål (Panerai) är också helt sinnes. Viklås till IWC kostar typ 7 papp, bara låset alltså. Band kostar 3-4’.

Ingen gratis hobby det här….Vill man ens veta vad ett viklås till panerai kostar….

Då kan jag känna att mitt gummi med viklås till
min PO var direkt billigt för ca 6K. Visserligen 2 år sedan, men ändå.

Kul! Jag försöker låta bli att köpa en till. Det är så lätt att det spårar ut och så tröttnat man på allt. Det gäller att hålla lagom tempo.
Lagom är bäst… men jakten på nytt är ju alltid kul… velar lite nu men blir en sub 42mm iaf. I praktiken enda klockan jag ångrar att jag sålde, 682an… dock får det nog bli en med nya verket så den blir lite tunnare…

En Submersible idag fick det bli. Fråga - vet att denna är limiterad. Men generellt - man kan köpa dessa med antingen stål- eller keramisk ring?
IMG_3014.jpeg
Beror lite på vad du menar. Det där är en 44mm Submersible, det finns inte så många sådana, men de existerar i stål med stålring, stål med olika färgade keramiska ringar, carbotech med carbotechring, fibratech med fibratechring och guld med carbotechring ...

Här är nog alla: https://watchbase.com/search#q=quarantaquattro

Tillbaka
Topp