• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Önskar er alla en underbar lördagkväll

20210925182727_IMG_0557-03.jpeg
Psst @Videll du inspirerade mig ;)

testa nästa gång att byta ut ekobryggeriet till en tonic med äkta kinin så ska du få se på grejjer, så slipper du det artificiella. ’Muteman’ är min rekommendation :)
Kan rekommendera att göra egen tonic 👌 en liten tröskel att få tag på ingredienser och hitta ett bra sätt att mala kinabarken. Men sen är det enkelt och den står sig i veckor.

Här är ett grymt recept, googla Olmås Tonic så hittar ni det.
IMG_20210925_210629.jpg

Kan rekommendera att göra egen tonic 👌 en liten tröskel att få tag på ingredienser och hitta ett bra sätt att mala kinabarken. Men sen är det enkelt och den står sig i veckor.

Här är ett grymt recept, googla Olmås Tonic så hittar ni det.
IMG_20210925_210629.jpg
Jag är inte där ännu men jag vet att jag kommer komma dit. Du är verkligen Ernest med hela svenska KS folket ju

82083FD0-EF64-4549-90B0-06AC396C4AD9.jpeg

Finns det någon vänlig själ där ute som kan hjälpa mig fixa ett ljusgrönt gummi till min 305? Har ingen AD nära och orkar inte med mecket. Hittar dem ingenstans online.
Har för mig jag såg ljusgröna gummiband i sub-montern på Krons nyligen, men vet inte om de var rätt bredd för 47mm. Kanske går att beställa genom mail eller deras kontaktformulär för minsta meck.

Kanske jättedum fråga... Men jag har ett ponte vecchio-band som jag verkligen gillar, men problemet med det är att ena hålet så sitter den så tajt att handen domnar av nästan... Och i nästa så fladdrar den fint med präktigt bilhandlarhäng. Finns det något knep att få bukt med detta? Jag har inga problem att orsaka lite skada på bandet om det behövs. För i dagsläget kan jag knappt använda det :(

Bild: för hårt sittande band
B7F0F16D-1146-4299-9F70-D36A0E8833AD.jpeg

Kanske jättedum fråga... Men jag har ett ponte vecchio-band som jag verkligen gillar, men problemet med det är att ena hålet så sitter den så tajt att handen domnar av nästan... Och i nästa så fladdrar den fint med präktigt bilhandlarhäng. Finns det något knep att få bukt med detta? Jag har inga problem att orsaka lite skada på bandet om det behövs. För i dagsläget kan jag knappt använda det :(

Man kan byta spänne, för de är lite olika långa, men jag brukar göra ett nytt hål mellan de två med min håltång. Punkt slut. :)

En bundflärp borde lösa problemet. Och dessutom lyfta klockan ytterligare en dimension estetiskt 😉
B0831098-B1C6-4DAA-8FBA-590BD5242F71.jpeg

Tillbaka
Topp