• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Godmorgon Götttttttttttttebooorg

Pam632

image.jpg

Blev helt orimligt slagen av denna Luna Rossa, inte sett innan (kan ha levt under en sten)

Innan jag ringer "min kille" på Nymans, tänkte kolla om man är rökt på den, tillgänglighet etc.. vet nån här om det möjligen?

Screenshot 2021-09-30 at 15.53.11.png

Jag har inga svar på något av det du frågade. Men den var ju jäkligt fin och 95 kakor verkar rimligt? :)

Blev helt orimligt slagen av denna Luna Rossa, inte sett innan (kan ha levt under en sten)

Innan jag ringer "min kille" på Nymans, tänkte kolla om man är rökt på den, tillgänglighet etc.. vet nån här om det möjligen?

Jag har inte hört något om att den skulle vara slutsåld på något vis. Hur många ex de fått in på Nymans/Krons är ju en annan grej, men de kan säkert beställa den till dig. Det lär finnas icke-begagnade ex kvar i världen.

Vi vet en hel del andra saker om den, dock. Som att det sitter ett ETA-verk i som är rebrandat som inhouse. Det tycker vissa är dåligt. Andra gillar inte det röda prada-strecket på bandet. En del tycker den är awesome för det är den första Panerai-chronon som är relativt tunn. Jag skulle gärna ha en om jag satt på massor med pengar. Fast jag hade nog tagit den blåa på länk (1110 om jag minns rätt).

Jag har inte hört något om att den skulle vara slutsåld på något vis. Hur många ex de fått in på Nymans/Krons är ju en annan grej, men de kan säkert beställa den till dig. Det lär finnas icke-begagnade ex kvar i världen.

Vi vet en hel del andra saker om den, dock. Som att det sitter ett ETA-verk i som är rebrandat som inhouse. Det tycker vissa är dåligt. Andra gillar inte det röda prada-strecket på bandet. En del tycker den är awesome för det är den första Panerai-chronon som är relativt tunn. Jag skulle gärna ha en om jag satt på massor med pengar. Fast jag hade nog tagit den blåa på länk (1110 om jag minns rätt).
Aha, urverks debaklet har jag hört om, är ju såklart inget snyggt. MEN jag är riktigt ytlig, oftast, när det kommer till klockor, köper det som estetiskt tilltalar mig, och just denna tycker jag är fläskigt fin. Sen att mitt kraschade knä gör att jag tar en del sjysst medicin, brukar bli extra köpsugen när ruset sätter in 🤣

Aha, urverks debaklet har jag hört om, är ju såklart inget snyggt. MEN jag är riktigt ytlig, oftast, när det kommer till klockor, köper det som estetiskt tilltalar mig, och just denna tycker jag är fläskigt fin. Sen att mitt kraschade knä gör att jag tar en del sjysst medicin, brukar bli extra köpsugen när ruset sätter in 🤣
Kör bara kör!

Den är förvisso limiterad men i 1000 ex; tror inte du kommer ha några svårigheter att få köpa en via Nymans. Riktigt fin för övrigt och "rimligt" prissatt all things considered..

Hejsan,

en Panerai Luminor Marina 42mm ref PAM01523 med vit tavla. 72h verk. Full set och tre stycken läderband. Uttagen 2019. Vad tror ni om värdet?

Såg att det gick en 42mm med svart tavla och samma verk för ca 53 tidigare i år.

Mvh
Gustav

Hejsan,

en Panerai Luminor Marina 42mm ref PAM01523 med vit tavla. 72h verk. Full set och tre stycken läderband. Uttagen 2019. Vad tror ni om värdet?

Såg att det gick en 42mm med svart tavla och samma verk för ca 53 tidigare i år.

Mvh
Gust
45K kanske. När jag spanade för några månader sedan på c24 efter den modellen så fanns det några privata säljare som krängde för det och gråhandlare för 10-15k mer. Men jag vet inte skick och sånt. Är din i bra skick och hyggligt nyligen servad så kanske 5k till. Och sen beror det på var du tänkt sälja den...

45K kanske. När jag spanade för några månader sedan på c24 efter den modellen så fanns det några privata säljare som krängde för det och gråhandlare för 10-15k mer. Men jag vet inte skick och sånt. Är din i bra skick och hyggligt nyligen servad så kanske 5k till. Och sen beror det på var du tänkt sälja den...
Okej, serva borde man inte behöva på ett tag då den är från 2019.

Ute efter min första panerai! Vad är en bra modell att börja med? Gillar 111 men inte helt säker.. hur sitter dessa på handleden om man jämför mot, låt säga en skx007?
E7689204-773D-4927-B3BE-2B4415C10971.jpeg

Har ingen 111 eller 007 att jämföra med. Men likväl en a35 och 390, same same…..
8697DDDE-2694-4575-ADF9-AB3432345F3B.jpeg

Älskar allt med skxen förutom just hur den bärs. Blir lite väl klumpig i förhållande till övriga proportioner tycker jag, medans
111 är bättre balanserad trotts att den är märkbart större. Bara att tuta och köra 😄
25E98397-F5E0-4B26-A5BE-EDB9B0B4EADA.jpeg

Här är 176 som har exakt samma size som 111.

Vi är fem tappra själar som axlat det tunga ansvaret att åka till Aten. Där kommer vi grillas av en hänsynslös sol, piskas av saltstänk från Medelhavet, kanske till och med tvingas uthärda alldeles för kall bärs. För att inte tala om maten.
När vi står där. Utan ett knäckebröd i sikte. Då ska vi tänka på er alla. Och minnas att det är för att ni ska slippa som vi gör detta.
För att göra det lite mer uthärdligt, även om det är en klen tröst, så har vi enhetliga kläder.
IMG_20211003_181307-01.jpeg
IMG_20211003_181442-01.jpeg
IMG_20211003_181524-01.jpeg

Tillbaka
Topp