• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Är det någon här som fortfarande har en 683a här? :) Hur hårt sitter vridringen på den i jämförelse med 682an? Jag har märkt att den kan glappa lite... Är det samma problem på 683an?
Jag har en 683a, men har inte klämt på vridningen på en 682a....men på den jag har så glappar den ungefär 1mm i sidled om man vrider sidledes. Inget upp eller ner. Inget som jag stör mig på, den känns stabil ändå.

Jag har en 683a, men har inte klämt på vridningen på en 682a....men på den jag har så glappar den ungefär 1mm i sidled om man vrider sidledes. Inget upp eller ner. Inget som jag stör mig på, den känns stabil ändå.
Sådär var det på min 682:a också. Visst, den satt ju fast, men pinsamt dåligt med tanke på prisklassen. @Fredgusta
Kan nämna att min 1305 inte alls har det glappet, tight vridning på den.

Sov gott från 632

image.jpg

Vridringen sitter som sten på min 683, glappar inte åt något håll. Vilket år är din 683a från?

Den sitter även jäävligt hårt. Nästan lite för hårt när man ska snurra den o_O. Kanske beror på att den är typ helt ny fortfarande.

Sådär var det på min 682:a också. Visst, den satt ju fast, men pinsamt dåligt med tanke på prisklassen. @Fredgusta
Kan nämna att min 1305 inte alls har det glappet, tight vridning på den.
Kände på en 682a och tyckte det också kändes lite tråkigt att för prisklassen så glappade det... Klart en service säkert kan fixa men ändå. Jag funderar på en 683a eller en 973a nu mer och mer :p Gillar inte 1305 tyvärr eftersom jag tycker det blir för konstigt med den blåa visaren när det inte finns någon annan blå färg på tavlan...

Kände på en 682a och tyckte det också kändes lite tråkigt att för prisklassen så glappade det... Klart en service säkert kan fixa men ändå. Jag funderar på en 683a eller en 973a nu mer och mer :p Gillar inte 1305 tyvärr eftersom jag tycker det blir för konstigt med den blåa visaren när det inte finns någon annan blå färg på tavlan...

Fyi, 1305an finns med blå text på tavlan också

Vridringen sitter som sten på min 683, glappar inte åt något håll. Vilket år är din 683a från?

Den sitter även jäävligt hårt. Nästan lite för hårt när man ska snurra den o_O. Kanske beror på att den är typ helt ny fortfarande.
Min är från 2020. Den har varit så från början, inget som ändrats med tiden. Den sitter också hårt när man vrider ringen. Kanske är det så att de fixat glappet på senare års modell?

Måste väl gå att justera det där. Det är ju en vanlig klickring.

Så trött på Mays-Berlin. Beställde ett band för flera veckor sen, och så skulle jag hem över jul och nyår. Självklart dök bandet upp dagen efter att jag åkt, och returnerades dagen innan jag kom tillbaka. Mailade och bad dem skicka tillbaks det när det ankommer till Tyskland, men de verkar inte ens bemöda sig att svara🤬

Så trött på Mays-Berlin. Beställde ett band för flera veckor sen, och så skulle jag hem över jul och nyår. Självklart dök bandet upp dagen efter att jag åkt, och returnerades dagen innan jag kom tillbaka. Mailade och bad dem skicka tillbaks det när det ankommer till Tyskland, men de verkar inte ens bemöda sig att svara🤬
Tråkigt att höra. :(

Jag har inte sett något någonstans som tyder på det, men man kan ju tänka sig att eftersom resten av Europa är sjuka i omikron så kanske även Mays och Anna är det (de bor ju ändå ihop och vad jag vet så är det väl blott en enda person till i bolaget).

Som mårt sa - de är ett litet bolag och gör nog sitt bästa för att hålla saker flytande. Jag hade själv blivit frustrerad, men förstår rationellt att det finns inget jag kan göra och jag som träffat både Mays och Anna vet att de gör det bästa de kan.

Dina band kommer, i sinom tid :)

Tillbaka
Topp