• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Funkar jättebra om man har 40 lax liggandes och inte behöver frigöra dem innan köp. Trist om man säljer av något och sen är tvungen att göra retur pga fel skick.
1688880820832.jpeg

Due är bara vattentät till 3 atm så kronskyddet är bara till för damm. Due är mycket tunnare än Luminor (alltså lägre). Due har också Quick release system för banden medans Luminor vanligtvis har skruvar

Due är tunnare och har mindre vattentålighet. En dressigare Luminor alltså.

Edit: var lite uppskrollad, redan besvarat ser jag nu 😅

Stort tack till er båda! Aldrig ägt en Panerai men är förbannat sugen. 😀

Pga dåliga öron kommer jag bara ner typ 3 meter så 30 känns rätt lugnt egentligen. Panerai hävdar väl att den kan användas på det djupet också. Känslan med det är väl en helt annan sak dock :D

Är den 40mm quaranta är det nytt men jag tror det finns en gammal tjock 40mm med gmt.
Jag tolkar det som att det är samma boett som på de quaranta som kom för något år sen men inte helt 100.

Luminor Quaranta BiTempo Luna Rossa​

Displaying two time zones, the tip of the GMT hand is gilded in red in tribute to the color of the Luna Rossa Prada Pirelli team’s boat sail. The watch is set in a 40mm steel case and features a blue sun-brushed dial.

Jag tolkar det som att det är samma boett som på de quaranta som kom för något år sen men inte helt 100.

Luminor Quaranta BiTempo Luna Rossa​

Displaying two time zones, the tip of the GMT hand is gilded in red in tribute to the color of the Luna Rossa Prada Pirelli team’s boat sail. The watch is set in a 40mm steel case and features a blue sun-brushed dial.
Det har du rätt i.

Så nytt för quaranta.

Hej paneristis!!
Sneglar på en PAM01662.
Är det någon som lever med en sådan som har lite reflektioner att dela med sig av?
Mvh

Hej paneristis!!
Sneglar på en PAM01662.
Är det någon som lever med en sådan som har lite reflektioner att dela med sig av?
Mvh
Den är mycket bra! Jag kikade mycket på den innan jag slog till på 1279. 1279 har samma material på case och bezel men har GMT och är 42mm.

Det enda som gjorde att jag inte slog till på 1662 var priset. Tror det skiljde sig typ 80 000:- mellan modellerna trots samma material och urverk (+ GMT på 1279 då).

Helt klart en av mina favoritpannor sen JMP tog över.

Åker till Florens om några dagar och tänkte såklart besöka Panerai-butiken där. Såg nån YT-video men Urban Gentry där han sa att man måste boka tid för att besöka museet som de har där. Stämmer det? Och om det gör det är det värt besväret?

Åker till Florens om några dagar och tänkte såklart besöka Panerai-butiken där. Såg nån YT-video men Urban Gentry där han sa att man måste boka tid för att besöka museet som de har där. Stämmer det? Och om det gör det är det värt besväret?
Jag var där för några år sedan, gick in i butiken och fick bra hjälp och titta på allt de hade i lugn o ro - mitt i semesterperioden. Fanns inget boka tid men det var 2019.

1690212781728.png

Bra klocka till bra pris! Men hur har du lyckats slarva bort både tuben och originalspännet?

Den kom till mig så när jag köpte den beggad här på KS. Annonsen var lurigt skriven och det blev tillslut en tolkningsfråga mellan mig och säljaren "Fullset med alla kartonger och cert med band och spänne från Oddface" löd beskrivngen. Jag ville hävda på att fullset inkluderar band & spänne - säljaren tyckte inte det. Tuben blev jag kompenserad för :)

Försökt reflektera det i priset iaf

Kan hajja att den lilla tuben får ben och vandrar iväg i en ryamatta vid bandbyte :D men hur OEM-bandet & spänne blir felplacerat vetifan haha

Den kom till mig så när jag köpte den beggad här på KS. Annonsen var lurigt skriven och det blev tillslut en tolkningsfråga mellan mig och säljaren "Fullset med alla kartonger och cert med band och spänne från Oddface" löd beskrivngen. Jag ville hävda på att fullset inkluderar band & spänne - säljaren tyckte inte det. Tuben blev jag kompenserad för :)

Kan hajja att den lilla tuben får ben och vandrar iväg i en ryamatta vid bandbyte :D men hur OEM-bandet & spänne blir felplacerat vetifan haha
Fullset innebär att allt som fanns med vid ursprungsköpet ingår. Låter som en shady säljare.

Tuber har jag aldrig fått med till 45mm däremot till 47mm

Tillbaka
Topp