Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
En isig älv och en Panerai. Som upplagt för fotosession
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Väldigt snyggt läder, vart kan man hitta det?sista dagen före fullservice
![]()
PAM243 Submersible
Tack! Bandet kommer från https://www.tcstraps.comGrymma bilder! Varifrån kommer bandet?
Tack!Tack! Bandet kommer från https://www.tcstraps.com
Det är gjort av @Maer och är ett fint hantverk. Rekommenderas!Väldigt snyggt läder, vart kan man hitta det?
Kul!Hej, mitt namn är JohannSebastian och jag är klockmissbrukare. Jag har nu under några år hållet mitt beroende under kontroll, och suttit säker med min lilla samling. Men det senaste året har en tanke kommit, och legat och gnagt: Jag borde prova Panerai. Så det blev lite ökad aktivitet på K&S, och efter lite affärer och omstuvningar så var det @RI som hjälpte mig över kanten (på ett alldeles förträffligt sätt). Nu sitter jag här med min 000 på armen och känner mig tillfreds på det där fåniga sättet som nästan bara en klocka kan få mig att känna.
Som ni kan se på min post-count är jag inte KS mest aktiva medlem, och det är inte mycket som talar för att det kommer att ändras i framtiden. Men den här tråden, med sin välkomnande och positiva ton, vill jag gärna bidra i, och nu känner jag ju att jag så att säga passerat inträdesprovet för det.
Så, med två iPhone-wristshots, avsluter jag det här lilla introt till mig och min nya handledskompanjon.
![]()
![]()
Hej, mitt namn är JohannSebastian och jag är klockmissbrukare. Jag har nu under några år hållet mitt beroende under kontroll, och suttit säker med min lilla samling. Men det senaste året har en tanke kommit, och legat och gnagt: Jag borde prova Panerai. Så det blev lite ökad aktivitet på K&S, och efter lite affärer och omstuvningar så var det @RI som hjälpte mig över kanten (på ett alldeles förträffligt sätt). Nu sitter jag här med min 000 på armen och känner mig tillfreds på det där fåniga sättet som nästan bara en klocka kan få mig att känna.
Som ni kan se på min post-count är jag inte KS mest aktiva medlem, och det är inte mycket som talar för att det kommer att ändras i framtiden. Men den här tråden, med sin välkomnande och positiva ton, vill jag gärna bidra i, och nu känner jag ju att jag så att säga passerat inträdesprovet för det.
Så, med två iPhone-wristshots, avsluter jag det här lilla introt till mig och min nya handledskompanjon.
![]()
![]()
Grattis, den sitter som en smäck. Jag skulle gissa att du nu är botad från ditt missbruk. Det är första gången du känner dig helt tillfreds. Som Gessle sjöng, när vi två blir en.Hej, mitt namn är JohannSebastian och jag är klockmissbrukare. Jag har nu under några år hållet mitt beroende under kontroll, och suttit säker med min lilla samling. Men det senaste året har en tanke kommit, och legat och gnagt: Jag borde prova Panerai. Så det blev lite ökad aktivitet på K&S, och efter lite affärer och omstuvningar så var det @RI som hjälpte mig över kanten (på ett alldeles förträffligt sätt). Nu sitter jag här med min 000 på armen och känner mig tillfreds på det där fåniga sättet som nästan bara en klocka kan få mig att känna.
![]()
![]()
Sitter riktigt bra på dig, läckert! Kommer sakna den..Hej, mitt namn är JohannSebastian och jag är klockmissbrukare. Jag har nu under några år hållet mitt beroende under kontroll, och suttit säker med min lilla samling. Men det senaste året har en tanke kommit, och legat och gnagt: Jag borde prova Panerai. Så det blev lite ökad aktivitet på K&S, och efter lite affärer och omstuvningar så var det @RI som hjälpte mig över kanten (på ett alldeles förträffligt sätt). Nu sitter jag här med min 000 på armen och känner mig tillfreds på det där fåniga sättet som nästan bara en klocka kan få mig att känna.
![]()
![]()
Du med...Åh vad du kommer ångra det där...
Saknar fan 005an trots att jag gillar 111an grymt mkt. Sedan vill jag ha 24an, 574an och givetvis 590![]()
![]()
Vill dessvärre inte sälja något av det jag harVad hindrar dig? Du har säkert några andra klockor är sälja av?![]()
Får se vad som eventuellt händer, är en svag människa just nu. Skyller allt som händer på tandläkaren och den rotfyllning de meckar med för stunden - Den där bedövningen blir man skum av
Själv så vill jag ha en 024a och en 422a (eller 372a kanske). ...Saknar fan 005an trots att jag gillar 111an grymt mkt. Sedan vill jag ha 24an, 574an och givetvis 590![]()
![]()
Tråkigt när det blir så. Lägg den i lådan några månader först och sedan fram den igen....Hej Bullen.
Tittade in i tråden för att få lite inspiration och feeling igen. Jag och min 372 känns som vi passerat nån form av bäst före-datum tillsammans. Lite märkligt eftersom den till för nån månad sen satt konstant på armen. Vet inte vad som hände där.. älskar plexit, guldvisarna, det cleana så vad jag skulle ha istället är ett stort frågetecken. Helguld? Any thoughts?
Vet samtidigt att det är tomt utan en panna så flipp utan plan b känns dumt.
Edit
Bild för ordningens skull:
![]()
Stabilt som fanPAM00364 i dag för första gången på ett tag.
Stabilt.
![]()